מהסיכום הארוך: חוסר תגובה - משוב זה משהו מאד חשוב. אתה עושה משהו, אתה צריך לוודא שהמשתמש רואה
תוצאות. מצד שני, כשיש משוב טוב - המשתמש אמור להבין כשלא קרה כלום אם לא קרה כלום
באמת.
מתבסס על נראות, להמחשת פער הביצוע.
Ron Keller-1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 95
מה הקשר כאן לפער ביצוע? ונגיד שהיה פער ביצוע זה לא גורר שהיה גם מעידה?
Shahar Revivo0 נקודות ·
לפני 4 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 30
באיתור שגיאות ניתן לתת אזהרה בדבר שגיאה שבוצעה או עומדת להתבצע. חוסר תגובה מתבסס על נראות להמחשת פער הביצוע.
לכן ד+ה
ניסיתי למחוק קובץ וקפצה לי הודעת מערכת המודיעה לי כי אם אני אמחק את הקובץ ייתכן ומערכת ההפעלה תקרוס ושאלה אותי האם ברצונה להמשיך.זוהי דוגמה ל:
למה זה לא פונקצייה מכריחה?
לפי הסיכום בעמוד 62 יש דוגמא מאוד דומה שמראה חלון מערכת שמתריע לגבי פעולה מסוימת ושואל את המשתמש אם ברצונו להמשיך וזה מסווג כפונקציה מכריחה.
Yuval Sabag0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 445
פונקציה מכריחה כמו בגודמא אומרת לך שאתה לא יכול בלצע את הפעולה והייתה רק אפשרות של לבחור OK.
פה המערכת שואלת אותך האם ברצונך להמשיך ואתה יכול להמשיך אם תלחץ אישור ולכן זה רק אזהרה ולא הכרחה
Ron Keller0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 95
למה זה לאפער הערכה ?
אני בתור משתמש חשבתי שלמחוק קובץ זה בסדר אבל בתכלס זה יגרום למערכת לקרוס.
זה לא הפער בין מה שאני חושב שהפעולה תעשה למה שהיא תעשה בפועל?
Amir Feldman0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 453
נראה לי ההגדרה למה זה פער ההערכה הלכה והתבלגנה עם כמות הסיכומים,
לפי הקישור הבא : (מקור שנועם אוהב) https://www.nngroup.com/articles/two-ux-gulfs-evaluation-execution/
אפשר לראות כמה דוגמאות ואולי שברירי הגדרה וזה בגדול איך אתה מעריך את המצב הנוכחי של המערכת.
ספיציפת גם בשאלה הזאת לא הזכירו על מה המשתמש חשב \ העריך
עקרונות על פי נילסן: (מצגת)
הניחוש הטוב ביותר אינו מספיק טוב
המשתמש צודק תמיד
לא תמיד המשתמש צודק
המשתמשים אינם מעצבים
מעצבים אינם משתמשים (קללת הידע)
מנהלי חברות אינם משתמשים
פחות זה יותר
הפרטים חשובים
תיעוד ועזרה לא
הנדסת שימושיות היא תהליך
Lee Joe Barak3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1157
רלוונטי ב-2021
לאחר השיעור לא היה לי מושג מה הלך בו,אולי זה בגלל:
Saar Scheinkman4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
מה הקשר לאפקט הקוקטייל?
Roy Zarviv1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
אני חושב שזה קשור גם לאפקט הקוקטייל בגלל שכנראה הוא העביר את הקשב שלו למשהו אחר בזמן השיעור(לטלפון למשל)
Boaz Krysler2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 100
קללת הידע
העובדה שאנחנו יודעים היטב דבר מסוים מקשה עלינו
להבין שאחרים לא יודעים את אותו דבר
• החלת יתר (Overimputation :(קשה לנו לשים את עצמנו
במקום האדם שאינו יודע
• אשליית הפשטות: הדברים פשוטים עבורנו לא בגלל שהם
באמת פשוטים אלא בגלל שאנחנו כבר למדנו אותם
Boaz Krysler20 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 100
אשליית הפשטות - כאשר סאק אומר "קל לראות"
Daniel Margalit1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 515
אפקט מסיבת הקוקטייל הוא מונח מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, שמתאר תופעה בה אדם מפנה את הקשב לגירוי שמיעתי מסוים תוך סינון רעשי רקע
Idan Revah3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 195
למה התשובה זה לא אפקט הקוקטייל (בלבד) אז?
Yakir Tsizer3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 165
האבחנה בין קללת הידע לאפקט הפשטות הוא שבקללת הידע אנחנו לא מבינים איך מישהו אחר לא מבין ובאפקט הפשטות אין התייחסות לאחרים.
Niv Shirazi4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1202
הסבר?
Amir Loewenthal8 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 953
איך שאני מבין את זה, א'-ג' קשורים למרצה, הוא לוקה בקללת הידע/החלת יתר/אפקט הפשטות ולכן לא מבינים אותו ויוצאים מבולבלים מהשיעור.. הקוקטייל קשור לריכוז של הסטודנט עצמו,אולי אפקט הקוקטייל גרם לו להקשיב יותר לחברים שסביבו/לטלפון שלו ובכל לסנן רעשי רקע שהם המרצה..
בכל אופן זו השערה שלי.. לא יודע מה הסיבה האמיתית שלפיה תשובה זו נבחרה
Saar Scheinkman4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
מה הקשר?
Ronen Butirev-5 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
שאלה טובה סער.
אני בחרתי בתשובה הזו נטו בגלל המחשבה על WINRAR\ZIP לוקחים כמה קבצים והופכים לקובץ אחד( דומה לטופולוגיית כוכב).
Ron Michaeli0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 25
לדעתי הכוונה שיש לאפליקציה פעולה מרכזית אחת שהיא דחיסה (אמצע הכוכב - עיקר עולם התוכן) ועוד כמה פעולות משניות כמו ביטול הדחיסה, שמירת הקובץ הדחוס וכו' (לוויינים).
Nadav Bar David5 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 60
הניסוח של השאלה לא באמת ברור.
אבל בהרצאה 8 - א' שקף 23
מוצג הממשק של 7z (אפליקציית דחיסה) כדוגמה ליישום עיצוב ניווט בעזרת מודל כוכב.
משער שלכן זאת התשובה
Amir Feldman1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 453
2020 לא הופיע במצגות הדוגמה של אפליקציית דחיסה אלא אפליקציית SSPS (משהו סטטיסטי)
במרכז יש לך את "הערכת המערכת" ומסביב יש לך את שאר התהליכים(לווין).
שאר התהליכים מקושרים למרכז בקשר דו כיווני ואין קשר בין הלווינים, ולכן אפשר לעבור בין לווינים רק דרך המרכז.
Ron Keller-1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 95
אז למה ד לא נכון? זה לא אומר שנעבור דרך המרכז הרבה פעמים?
Ron Edri0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 68
באמת נראה שד' נכון גם
Aviv Melnik4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 248
אני חושב שהתשובה נמצאת במצגת עיצוב האינטראקציה חלק 1, עמ׳ 23 :
״מרחב אינטראקציה מרכזי בו המשתמש מבצע את מרבית האינטראקציות ״ - סעיף א׳
״למרחב המרכזי יש מרחבים "לווינים" המחוברים אליו בקשר דו-כיווני. המעבר נעשה לעתים לא-שכיחות ״ -שלילת ד׳