"אשליית הפשטות: הדברים פשוטים עבורנו לא בגלל שהם
באמת פשוטים אלא בגלל שאנחנו כבר למדנו אותם"(שיעור 7 שקף 37 מתוך 41)
Nevo Mashiach0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 395
קללת הידע לא בעצמם מכיל את אשליית הפשטות ואת הכלת יתר..?
Lee Joe Barak3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1157
o קללת הידע - כאשר אנחנו יודעים משהו קשה לנו להבין איך אחרים לא מבינים.
o החלת יתר - קשה לשים את עצמנו במצבו של אדם שלא יודע.
o אשליית הפשטות - אנחנו חושבים שהדברים הם פשוטים ושוכחים כמה קשה
היה לנו במהלך הלמידה שלהם. דברים הם פשוטים עבורנו לא בגלל שהם באמת
פשוטים אלא בגלל שאנחנו כבר למדנו אותם
חברה שלי רוחמה באה אליי ואמרה לי: אתה לא יכול להציב את עצמך במקום שלי מכיוון שאת לא מסוגל להבין מה שאני מבינה!!! לאיזה מקרה מתואר הסיפור:
בהקשר של קללת ידע: (מהמצגת)
החלת יתר (Overimputation) -קשה לנו לשים את עצמנו במקום האדם שאינו יודע.
Nevo Mashiach-23 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 395
אז התשובה היא קללת ידע...?
Roy Kulik4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 15
החלת יתר כי רוחמה מבינה שהיא לא יכולה להחיל את הידע שלה על חברתה.
Daniel Margalit4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 515
קללת הידע – העובדה שאנחנו יודעים היטב דבר מסוים מקשה עלינו להבין שאחרים לא יודעים את אותו הדבר.
הכלת יתר – קשה לנו לשים את עצמנו במקום האדם שאינו יודע.
אשליית הפשטות – הדברים פשוטים עבורנו לא כי הם פשוטים, אלא כי כבר למדנו אותם.
אני חושב (רק חושב) שמודל עץ הוא סינכרוני, כלומר אתה עושה בכל פעם שלב אחד וכשאתה בהגדרת סגנון טקסט בטבלה אתה כביכול לא עושה שום פעולה אחרת מלבד זו.
מודל רשת הוא המודל שאנחנו מכירים מהאינטרנט - אתה יכול לעשות הכל במקביל, לעבור לאתרים אחרים באמצע התהליך, לפתוח טאבים באותו האתר וכו'.
מודל כוכב (יש בכלל דבר כזה?) כנראה מדבר על יציאה ממצב וחזרה למצב, אולי? בכל מקרה לא נשמע טוב בקונטקסט.
המודל המשולב לוקח קצת מהרשת וקצת מהעץ... אז אולי זה יכול להתאים בסיטואציות מסויימות?
Asaf Ben Aharon1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 60
למה?
Ronen Butirev12 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
לפי הסיכום:
- אי אפשר לנסח סופית את הבעיה - לא יודעים מה יהיו הדרישות הסופיות, עד שלא נפתור
את הבעיה.
- אין מספר מוגדר וסופי של פתרונות - אפשר לקצץ פה, שם, סובסידות האלו, להוריד מע"מ
פה וכו'..
- הפתרונות הם לא פתרונות של "נכון"/"לא נכון" , אלא "טוב", "פחות טוב". קיצוץ קצבאות
לילדים - אי אפשר להגיד שהוא "לא נכון", אפשר להגיד שהוא יותר טוב או פחות. האם הוא
משרת את המטרה או לא?
- אין חוקי עצירה - אפשר להמשיך להתווכח עד אינסוף . מה שעוצר את התהליכים האלו זה
זמן . סביר להניח שבלילה האחרון, עד חמש לפנות בוקר, ביבי ולפיד ישבו ויסכימו על
משהו. כשנעבוד בחברות , יהיה לנו אילוץ של זמן - קובעים מראש זמן, וחייבים לגמור את
הפיתוח עד אז. גם אם צריכים לוותר על משהו, אנחנו מוותרים - או אם כי צריך לעבוד
בזמנים או אם נגמר הכסף.
- אין מבחן מיידי או מוחלט של הפתרון . כולנו עומדים בתור בשביל לקנות איפון , ואפל לא
יודעים אם כולם יהיו מרוצים מהמוצר.
- לעיתים קרובות הפתרון אינו ניתן לשינוי - שבועיים אחרי שמשיקים את איפון 5 , מגלים
שתכנת הניווט לא עובדת כמו שצריך - כל הזין.
- בעיית ההקשר גורם לעיתים קרובים לכל בעיה להיות למעשה ייחודית.
Liad Bercovich0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 140
או בקיצור - "חוסר יציבות בכללי העיצוב וההערכה" = לא נכון.
הסבר: ימנע מאיתנו להבין עם באמת העיצוב החדש שלנו יותר טוב מהעיצוב הקודם.
"לעיתים קרובות הפתרון אינו ניתן לשינוי" = נכון
הסבר: מדובר על מוצרים שיוצאים לשוק לכן לא ניתן לשנות אותם, אלא אולי להוציא עדכון גרסה. במקרה של עיצוב מנשק בעזרת החומרה - פיזית ממש אין דרך לשנות.
Gal Buzaglo1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 99
מצגת 1 בשקופית 32 -
"אין כללים לסיום עבודת העיצוב" =>חוסר יציבות בכללי העיצוב
כל התשובות פה נכונות...
למה היחס 1:1 לא נכון? ככל שאנחנו רואים יותר פעולות נפרדות מול העיניים נוכל לתפעל יותר טוב
Ronen Butirev-13 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
הוא תורם לאפשור, לא לנראות
kobi zaguri0 נקודות ·
לפני 4 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 15
למיפוי בכלל
Liora Fatahov19 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 105
יחס של 1:1 בין פעולות לבקרים תורם להבנת המיפוי (לפי הסיכום של ה 201 עמודים)
Lishay Aben Sour-2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 60
למה ניראת היא תנאי בחרכי לאיפשור?
אדם (משתמש ממוצע) נדרש ללחוץ על כפתור. על המסך מופיעה אות בכל פעם. רק אם מופיעה האות Y עליו ללחוץ על הכפתור. מהו זמן התגובה מרגע הופעת האות על המסך ועד לחיצת המשתמש?
לפי klm
1.35 שניות להכנה מנטלית ולחיצה על כפתור זה עוד 1.10 ואז ביחד זה 2.45
הכי קרוב זה תשובה 240.
Amitay Shaer0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
הבעיה שמילי שנייה זה אלפית שנייה, כלומר 1.35 שניות זה כבר 1350 מילי שניות
Ilana Grenader18 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 120
זה 100 +70 +70
100 בשביל לראות את הY
70 בשביל לפרש מה לעשות
70 לבצע
Amitay Shaer0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
תודה, אבל איך אני יודע מתי לעבוד עם klm או עם השיטה שהצעת?
Mor Vilozni2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
אני חושבת שפה הדיבור על שלושת סוגי המעבדים שיש - מוחשי, קוגניטיבי ומוטורי (100, 70,70 בהתאמה)
Idan Dagan-7 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 0
זה לחיצה זה k, k עבור בנאדם ממוצע זה 0.2 לא הבנתי מאיפה הבאתם את ה1.1. P בכלל שווה ל1.1, וזה זמן שלוקח להגיע ממקום אחד לאחר עם הסמן של העכבר.
Shay Yzhakov-4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 175
לפי KLM, זה לא נכון. אז לפי איזו שיטה זה כן עובד?
Saar Scheinkman5 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
שי, זה לפי החישוב שאילנה כתבה למעלה, זה לא KLM כי לא שואלים על הזמן של ביצוע הפעולות, שואלים רק על זמן התגובה (מרגע הקליטה עד הביצוע)
Liora Fatahov5 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 105
עמוד 31 בסיכום הארוך (הדוגמה עם האולימפיאדה)- בדיוק אותו דבר.
Sagi Eden2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 205
משתמשים ב klm כשהמשתמש רוצה לבצע פעולה מיוזמתו (כמו למשל לפתוח מסמך חדש) ואז לא נכלל כאן זמן תגובה, בדוגמא פה אמרו שהמשתמש יבצע פעולה רק כשהוא רואה את האות Y, ז"א שצריך לקחת בחשבון את זמן העיבוד החושי, הקוגנטיבי והמוטורי - שזה 100 + 70 + 70
Kathy Eva Agafonov1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
Ronen Butirev-9 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 85
למה לא אנטי אפשור?
Dan Gleyzer20 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
מהסיכום:
אנטי איפשור - פקדים מוחבאים לדוגמא קישורי היפרטקסט שאינם שונים משאר הטקסט
הגבלה -אי אפשר ללחוץ על חלק מהאופציות , כמו למשל הבלטה, כאשר לא מסומן טקסט
במערכת אינטרקטיבית קיימים מספר חלונות , ישנו חלון אקטיבי חלונית בצבע כהה וחלון נוסף חלונית בצבע בהיר . ע"פ איזה עיקרון