חברת הלמנס (המוכרת בשל המיונז שלה, המשמש צרכנים למריחה בכריכים) יצאה לאחרונה בסדרת ממרחים, כמו למשל רוטב צילי, רוטב שום ושמן זית וכו'. באיזו אסטרטגית פיתוח מותג השתמשה החברה?
כעוזר למנהל השיווק בחברה המשווקת מוצרי מזון, התבקשת להציע תוכנית לתקשורת שיווקית לארבעת החודשים הקרובים. נמסר לך כי היעד העיקרי בטווח הקצר הוא גידול במכירות . במה כדאי למקד את התקשורת השיווקית בחודשים הבאים?
חברת סווטש ערכה סקר שוק וזיהתה פלחים לא מנוצלים של צרכני שעונים. בעזרת מידע זה הם יצרו שעון במחיר שצרכנים היו מוכנים לשלם.
צורה זו של החלטת תמהיל שיווק היא דוגמא ל:
חדירה זה כשאתה מנסה להיכנס לשוק. בשאלה כתוב שחברת סווטש יצרו שעון במחיר שהצרכנים היו מוכנים לשלם. כלומר, הם כבר הכירו את החברה, פשוט המחיר לא היה לטעמם. היה צריך להכין שעונים זולים יותר שיתאימו לפלח שוק הזה.
חברת "שישבת" מעוניינת לערוך מחקר שוק במסגרתו ייערך סקר. חשוב מאוד לחברה שהנתונים יאספו במהירות, ושהעלות לא תהיה גבוהה. כיצד היית ממליץ לחברה לאסוף את הנתונים?
מחקר שוק מראה כי צרכנים מעדיפים להימנע מביקור אצל רופא שיניים,ואף מוכנים לשלם מחיר מסוים (למשל : סיכון) בגין הימנעות זו. לפיכך ,במקרה של רופא שיניים יש לנקוט ב:
שיווק ממיר- פעילות שיווקית שבה נעשה ניסיון להמיר את כיוון הביקוש למוצר מסויים משלילי לחיובי. המגמה של פעילות זו היא לשכנע בני אדם לצרוך מהמוצר ממנו הם נרתעים, באמצעות איתור המניעים הגורמים להתנגדות למוצר, והפנית מאמץ שכנוע להפרכתם או לעקיפתם. (לדוגמה: הסיבות הגורמות לכך שילדים - ואף מבוגרים נרתעים מטיפול שיניים). ככל שהגורמים להתנגדות עמוקים יתר - הסיכוי להתגבר עליהם קלושים יותר
מה מהבאים נכון בנוגע להבדלים בין הגישה המכרתית והגישה השיווקית
מהסיכום:
"פילוח - שיווק מטרה, חלוקת השוק לקבוצות צרכנים עם מכנה משותף (גיל, טעם, צורך). כאשר כל פלח –
מגיב דומה לאותם גירויים שיווקיים". נראה ש-א' לא נכון