כשמדברים על ניאו-מרקסיזם, מפרספקטיבה תקשורתית ניתן לומר כי תקשורת ההמונים מדכאת את הערכים והאינטרסים של המעמד השליט, יש לה תפקיד מרכזי בחידושים, היא מעודדת מחאה של כוחות מתנגדים ויש לה תפקיד חשוב בקידום המהפכה.
ניתן לומר כי בגישה הפוליטית הכלכלית המדיה נשלטים על ידי בעלי אמצעי הייצור וכי הם משרתים את בעליהם בכך שהם משמרים את הסטטוס הקיים (כלכלי, פוליטי חברתי). כמו כן קיים קשר הדוק בין האליטות המחזיקות בעוצמה. העוצמה הכלכלית היא זו שקובעת אילו קולות יישמעו, ולמעשה ארגוני המדיה מתפקדים כעסקים כלכליים לכל דבר ועניין.
לפי הגישה הפוליטית כלכלית: השאיפה היא שאמצעי התקשורת יהיו ציבוריים, עליהם לשרת את הציבור בתחומים החברתיים, הכלכליים, והפוליטיים. לעוצמה הכלכלית אין חשיבות, הפוליטיקה אינה משוחדת מאחר ועליה לשרת את הציבור. במידת הצורך היא תקדם מהפכות.