נכון/ לא נכון:
השלטון לא יכול להתקיים בלי שיהיו יחידות כלשהן שמייצרות. על כן, המדינה מעניקה לאיכרים תמיכה כלכלית כדי שיוכלו לעבד את הקרקע בשקט והחקלאים מייצרים בתמורה. ההסכם הזה מקנה לחקלאים גם את הזכות להתלונן. אם הנתינים מגיעים למסקנה שלא נוהגים בהם בצדק הם יכולים לעשות כל מיני דברים כמו לסרב לתמיכה כלכלית שהמדינה מעניקה, הם יכולים לערער =על הלגיטימיות של השלטון, הם יכולים למרוד, הם יכולים לנטוש את הקרקע
אכדים, בבלים, אשורים, ערבים, תורכים, מונגולים, פרסים. כל אחת מהשושלות האלה הביאה תרבות משלה ושיטות ממשל ייחודיות ועדיין כולן אימצו בצורה כזו או אחרת את מעגל הצדק והרווחה.
נכון/לא נכון
אל-מווארדי כתב טקסט קאנוני ״אל-אחכאם א-סולטנייה״. הוא מייצר תפיסה של צדק ומייצר לה לגיטימציה באמצעות מובאות מהקוראן. אבל הבסיס הוא עקרונות מעגל הצדק והרווחה, כלומר כאלה שהיו קיימים עוד לפני האסלאם והאסלאם מטמיע אותם והוגים אסלאמיים מציגים אותם בהמשך. אל-מווארדי בכתיבה שלו נותן דגש למוסד משפטי ״בתי דין מזאלם״ שהומצאו במאה ה-8 תחת שלטון שושלת בית עבאס, והם הקימו רשת של בתי משפט ״מזאלם״ והסמכות של בתי המשפט האלה הייתה לדון בתלונות כנגד השליט. הרציונל הוא שהשליט יודע שכשהוא לא נוהג בצדק הוא מאבד את האיזון הזה של מעגל הרווחה ומתפתח שיח של צדק הלכתי על הקשר בין צדק ושגשוג.