רוני מנהלת מסעדה. מכיוון שהיא מרגישה שצוות המסעדה לא מקשיב לה, היא החליטה לערוך תחרויות זוכות פרסים בסניף (למשל: העובד שינקה הכי הרבה שולחנות בממוצע במשמרת יקבל במשמרת הבאה שלו ארוחה מכל התפריט ולא רק מתפריט העובדים).
למרות שהתנהגותם השתנתה מעט, הרי שהתחרויות האלו לא גרמו להם להאמין יותר בעבדותם או להעריך יותר את רוני. הסיבה היחידה שהם משקיעים בתחרויות האלו היא לזכות בפרסים האלו, ולא כי הם באמת האמינו בחזון שלה.
לפי קלמן - מדובר בהשפעה חברתית מסוג: