ציות לסמכות – Milgram, 1962 הוא ניסוי שבדק לכאורה יעילות של מתן עונש על למידה אך בפועל הראה את הכוח של שימוש בסמכות. הנבדק האמין שקיבל את תפקיד המורה אקראית, בעוד שהמשתתף השני (שחקן) קיבל את תפקיד התלמיד. ה"מורה" העביר ל"תלמיד" מטלות זיכרון פשוטות. כש"התלמיד" טעה, "המורה" נתן לו שוק חשמלי ע"י לחיצה על כפתור. לאחר כל טעות, הועלתה עוצמת השוק ב-15 וולט. בעוצמת שוק של 150 וולט, "התלמיד" ביקש שהניסוי יסתיים. החוקר השיב כי: "הניסוי מצריך שתמשיך. אנא המשך." "התלמיד" הפגין יותר ויותר חוסר נוחות וכאב. אם "המורה" לא רצה להמשיך, החוקר הסביר כי הוא לוקח אחריות אישית על תוצאות הניסוי.
כמה אחוזים מן המורים המשיכו?