Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

משה הוא גבר כבן שלושים, המתגורר בלונדון, אנגליה. למשה נטייה לדחוף לפעמים בתור בסופר, לצפור חזק למכוניות ולעקוף מימין, להרים את קולו לעתים תכופות. פעמים רבות הוא מקלל גם אנשים אשר הוא מחשיב כחבריו. התנהגויות אלו מאוד לא מקובלות באנגליה. אילו מהנתונים יגביר את החשד כי משה סובל מהפרעת אישיות?

1
done
by
מיין לפי

מהם הממדים המאפיינים כל אחד משלושת ה-clusters (אשכולות) של הפרעות האישיות?

1
done
by
מיין לפי

אלה היא רווקה תל אביבית בת 28. כבר שנים שהיא אוהבת לצאת עם חברותיה למועדונים וברים בעיר. לא אחת חברותיה כועסות עליה על כך שהיא מפלרטטת עם כל הבחורים שבאזור, אבל סולחות לה כשהיא אומרת: "אתן החברות הכי טובות שיש לי ותמיד מפרגנות לי". לרוב, כשהיא וחברותיה יוצאות, היא מזמינה צ'ייסרים לכולן, עולה ורוקדת על הבר ועושה תנועות פרובוקטיביות. לפני חודש וחצי יצאה אלה לננוצ'כיף יחד עם חברותיה. היא שתתה לשכרה ורקדה על הבר עד שנפלה ושני גברים תפסו אותה ומנעו ממנה פגיעה. מאז, בכל פעם שהיא נכנסת לננוצ'כיף, היא מזכירה לכל העובדים כיצד היתה זו היא שרקדה על הבר וכיצד התמזל מזלה ותפסו אותה ולכן דורשת שתיה חינם לה ולכל חברותיה. במידה ואלה סובלת מהפרעת אישיות, איזה מההפרעות הבאות היא המתאימה ביותר לתיאור זה?

1
done
by
מיין לפי

מה לא נכון לומר לגבי התנהגות אבנורמלית?

1
mood
by
מיין לפי

מה מהבאים מתאר באופן הכי נכון מהו אנימיזם?

1
done
by
מיין לפי

אילו מההיגדים הבאים נכון ביחס לטיפול נפשי עבור הסובלים מבעיות נפשיות:

1
done
by
מיין לפי

ירון מסתגר בביתו שביער, שאת כתובתו לא נתן לאף אחד. לפני שעבר ליער, גר עם אמו ובכל פעם שמכרים הגיעו לבקר הוא הסתגר בחדר כי לדבריו "הם רוצים ברעתנו". הקשר הזוגי היחיד שלו נגמר כי חברתו לא הצליחה להתמודד עם חוסר האמון שלו והספקות שלו בנאמנות שלה. את רוב זמנו ירון מבלה בצפייה בטלוויזיה, קריאת ספרים וציד, ומתאר כי נהנה מכך מאד. לאחרונה סיפר לאמו כי המעבר ליער מאפשר לו לממש את כשרונו בתחום הציד. לפי המתואר כאן, איזו מהפרעות האישיות הבאות הכי מתאימה לתיאור של ירון?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהמשפטים הבאים לא מהווה דוגמא למשולש הקוגניטיבי של בק:

1
done
by
מיין לפי

מה מהבאים נכון בנוגע לקשר בין כעס לדיכאון יוניפולרי?

1
done
by
מיין לפי

יניב נעל את עצמו בחדר למשך כשלושה שבועות, באמירה כי אין טעם לחיים והוא לא נהנה יותר משום דבר. הוא ישן רוב היום ומיעט לאכול כי לא חש רעב. לאחר כשלושה שבועות יניב יצא מהחדר, התפטר מהעבודה, ובמשך כ-10 ימים בילה עם חברים כל שעות היום והלילה ואמר כי כולם אוהבים אותו והוא יכתוב ספרים שישנו את העולם. באחד הימים, יניב עצר מישהו ברחוב וסיפר לו על חייו המרגשים ועד כמה הוא יכול להצליח בחיים. לפי תיאור זה, מאיזו הפרעה סובל יניב?

1
done
by
מיין לפי