Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בפרומוטור הפרוקריוטי :

1
done
by
מיין לפי

רצפי Alu :

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

איזה מהבאים הכי נכון :

1
done
by
מיין לפי

מה הכי נכון: כדי להשוות בין קצב הרנטורציה של גנומים שונים יש להקפיד על:

1
done
by
מיין לפי

סמן את המשפט הכי נכון:

1
done
by
מיין לפי

בשיבוט (Cloning) של בעלי חיים מחברים גרעין של תא בוגר עם ביצית ללא גרעין. 1) הבקרה על השיבוט תלויה רק בדנ"א שמגיע מהביצית. 2) העובר המתפתח לא עבר את שלב המחיקה בגנים המעורבים בהחתמה גנומית. 3) התא התורם הוא הפלואידי וביחד עם הגנום של הביצית נוצר דנ"א מאוזן. 4) עשויים להתפתח מספר אברים בצורה לא תקינה בגלל בקרה לא תקינה על מתילציה של גנים מסוימים. סמנו את התשובה הנכונה ביותר:

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

ביונקים מולקולת הmiRNA - נוצרת בגנום מרצפים:

1
done
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

שימוש בקבוצות אתניות סגורות מבחינה גנטית משמש חוקרים לאיתור גנים חדשים בבני אדם בגלל ש: 1) בקבוצה אתנית סגורה רמת הפולימרפיזם מסוג SNP מאוד גבוהה ויש הרבה סימנים גנטיים שניתן להשתמש בהם. 2) בקבוצה אתנית סגורה רמת השונות הגנטית הכללית היא גבוהה ומאפשרת לבצע סלקציה מהירה לתכונה אותה רוצים לחקור. 3) בקבוצה אתנית סגורה רמת השונות הגנטית היא נמוכה יחסית לכלל העולם ולכן שינויים גנטיים נדירים באוכלוסייה הכללית יהיו בשכיחות גבוהה יותר באוכלוסייה הסגורה. 4) בקבוצה האתנית סגורה רמת השונות הגנטית היא גבוהה יחסית לכלל העולם ולכן שינויים גנטיים נדירים באוכלוסייה הכללית יהיו בשכיחות נמוכה יותר באוכלוסייה הסגורה.

1
done
by
מיין לפי

מדוע מחלת הציסטיק פיברוזיס מאוד שכיחה באדם הלבן למרות שחולים במחלה עד לפני מספר שנים לא יכלו להביא צאצאים לעולם: 1) המחלה עוזרת לייצר יותר תאי זרע ולכן הזכרים יותר פוריים. 2) מוטציות במחלה הן בעיקר כאלה שאינן משפיעות על החיוניות של הפרט. 3) כנראה שמוטציות בגן הגורמות למחלה נותנות עמידות לגן שכיח. 4) זה מה שנקרא "יתרון של ההטרוזיגוט", פרטים נשאים יותר עמידים למחלה כלשהי. 5) המחלה אינה שכיחה באוכלוסיית האדם בכלל.

1
done
by
מיין לפי

השלבים השונים בבקרה על אופן המתילציה בגנים המבוקרים ע"י החתמה גנומית:

1
done
by
מיין לפי