Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה לא נכון לגבי E. Coli?

1
sentiment_very_satisfied
אנטיביוטיקה יעילה (בעיקר) לEIEC וETEC, לא יעילה לEHEC ואף מסוכנת (יפרישו יותר רעלן). לכל האי קולי גנום משותף, החלוקה ביניהם נעשית לפי האנטיגנים שלהם. רק אי קולי חודרני יגרום לחום גבוה.
by
מיין לפי

מה לא נכון לגבי Klebsiella spp?

1
done
הגורם הכי שכיח לUTI זה אי קולי. קלבסייאלה הוא השני!
by
מיין לפי

מה לא נכון לגבי Serratia ssp?

1
done
נדיר שיגרום לזיהום בבני אדם בריאים, לרוב מדובר בזיהומים נוסוקומיאליים (+ התפרצויות בחדרי מיון) - בעיקר בברזים, אוהב סביבות לחות. יגרום לזיהום בבי"ח כאשר יש מכשיר נגוע שחודר לתוך האדם. הזיהומים להם גורם: בעיקר אלח דם, קרטיטיס (זיהום בארובת העין, בשל עדשות מגע מזוהמות), זיהומי דרכי המרה, מנינגיטיס, דלקת ריאות, UTI. פוגע באנשים עם הפרעה במערכת החיסון (CGD)
by
מיין לפי

מה נכון לגבי זיהום שנגרם ע"י Citrobacter?

1
done
ציטרובקטר בעל אלימות נמוכה, אך אופורטוניסטי - יגרום לזיהומים נוסוקומיאלים במדוכאי חיסון או בחולים עם פגיעה בעור/בריריות. 50% מאלו שיפתחו ספטיסמיה - יפתחו מניניגטיס, מהם - 80% יהיו עם מורסות במוח. למרות זאת, הביטוי הכי שכיח שלו - UTI.
by
מיין לפי

מה לא נכון לגבי זיהומים אנרוביים?

1
done
חיידקי המעיים (שלמדנו עליהם) - אנאורביים! האובליגטורי אירובי זה למשל השחפת. גז אכן ימצא בדר"כ בזיהומים אנאירוביים עמוקים, אך זה לא ממצא ייחודי (פתוגנמוני). ב40% מהזיהומים יש ריח מסריח מאוד.
by
מיין לפי

מה נכון לגבי חיידקים אנארוביים?

1
done
ימצאו לרוב במעי הגס, בפה, על העור ומע' מין נשית. לא ניתן למצוא אותם בקיבה או במעי דק פרוקסימלי. מיקומם משפיע על העמידות: בחלל הפה - בדר"כ גרם חיוביים שרגישים לפניצילין, ובמעי - גרם שליליים שבדרכ עמידים לפניצילין. הזיהום האנאורבי השכיח ביותר הוא Bactermia.
by
מיין לפי

מה לא נכון לגבי H. pylori?

1
sentiment_very_satisfied
ה. פילורי נחשב כחיידק כרוני. אחראי 50% מכיבי הקיבה, ו70% מכיבי התריסריון.
by
מיין לפי

מה לא נכון לגבי ריקציה (כל הסוגים)?

1
done
ריקציה - חיידק גרם שלילי
נערך לפני שנה
by
מיין לפי

מה אינו נכון לגבי פרזנטציה קלינית של ריקציה?

1
done
בישראל, מועברת ע"י קרצית הכלב
by
מיין לפי

מה נכון לגבי תסמינים שנגרמים מריקציה?

1
done
כאב ראש וכאבי שריר, עם חום גבוה שלא יורד. הפריחה מתחילה בדר"כ בקרסוליים ושורשי כף היד, כן מערבת בדר"כ כפות ידיים ורגליים, אך לא תמיד - ב40-80%. הפריחה מופיעה תוך 3-5 ימים. לא תמיד יש אשחר. בניגוד לסטרפ' - אין עליה בתאי דם לבנים.
by
מיין לפי