אסטרטגיות ניהוליות למטרות חברתיות:
אתה מתחייב אנחנו נתרום: טקטיקה שיווקית למען מטרה שבה הלקוח צריך להתחייב ותמורת המעשה שלו הפירמה תתרום. לדוגמה מירוץ סמסונג שעל כל קלוריה ששרפת יתרם כסף
איזו טקטיקה שכנועית מתוארת כאן?
גרינשוונג- מקדונלדס: עשתה פירסמה עצמה כאקולוגית כיוון שהפכו את קשי הפלסטיק לקשי נייר. מצד אחד זה נראה שהתאגיד נותן פתרון לבעיה אקולוגית אך בפועל התברר שלא ניתן למחזר את קשיי הנייר ולכן לא באמת פתרו את הבעיה. בנוסף הם גם לא נוחים לצרכנים ולכן בישראל נותנים לצרכנים לבחור במה להשתמש.
מה ניתן ליחס למקדונלדס?
סוכר ומלח בכמויות גדולות כולם קיימים בטבע אבל הם רעילים ולא טובים לגוף. ארומה טוענים שהמוצרים שלהם עשויים מחומרים טבעיים בלבד. ההצהרה הסביבתית לא ברורה או כוללנית מידי עד כדי כך שהמשמעות האמיתית עשויה להיות מוטעית על ידי הצרכן.
איזה היבט של גרינשוונג מתואר כאן?
מי fiji שלכאורה מציג מים טבעיים אבל בפועל תהליך הייצור מזהם. במקרה הזה הפירמה לא אומרת במפורש ולכן זה לא סעיף 6, אבל השימוש בסמלים דומים לסמלים שידועים בתור הצהרה מסוימת כמו הארנב למרות שזה לא נכון בנוגע למוצר עצמו.
איזה היבט של גרינשוונג מתואר כאן?
גרינווש מעודד עליה בהצהרות סביבתיות שלא מגובות בשיפור אמיתי בביצועים הסביבתיים. כשעושים תהליכים כאלה חברות מתחילות תהליכים סביבתיים לצעוק חזק את זה ואז גם חברות אחרות שלא בהכרח עושות משהו אמיתי צועקות חזק והרעש מייצר בלאגן
איזה השלכה שלילית על גרינשוונג מתוארת כאן?