Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בשנת 2030 יחייבו כל יבואן שירצה לייבא לארץ רכב חשמלי, להתקין רשת מתקני טעינה חשמלית בכל הארץ.ידוע כי העלויות של התקנת רשת כזו, גבוהות מאד ע"פ הטקסט ניתן לאמר כי -

1
done
by
מיין לפי

מדגימים באופן מובהק Blockbuster ובלוקבאסטר BlackBerry בלקברי , Kodak סיפורי המקרה המפורסמים של קודאק את הסיכון של:

1
done
by
מיין לפי

לפי מודל 5 הכוחות של פורטר נתון ענף שבו קיימות עלויות מעבר גבוהות בין פירמות בענף כזהמגוון רחב של מוצרים תחליפיים באיכות גבוה ומחירים נוחים אינו משפיע על אטרקטיביות הענף

1
mood
מגוןן רחב של מוצרים תחליפיים באיכות גבוה ומחירים נוחים מוריד את אטרקטיביות הענף משום שלצרכנים יש אלטרנטיבות טובות מחוץ לענף. זה עוד יותר בולט בענף שיש בו עלויות מעבר גבוהות , כיוון שלצרכנים עשויה להיות נטייה לעבור לענף אחר.
by
מיין לפי

נתונה פירמה שלא מגדירה לעצמה חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים בפירמה כזו לא סביר שיהיו יכולות ליבה עליהם ניתן לבסס יתרון תחרותי בר קיימא.

1
done
ההיגד שפירמה שלא מגדירה לעצמה חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים לא סביר שיהיו לה יכולות ליבה עליהן ניתן לבסס יתרון תחרותי בר קיימא הערכים והמשימה של הארגון כנקודת המוצא ל"מצפן" שמכוון את הארגון לאן להגיע )החזון( ובאילו דרכים )ערכים, משימה(. אולם, זהו רק השלב הראשון בתהליך בניית האסטרטגיה. לאחר הגדרת החזון, הערכים והמשימה, הארגון אמור לבצע ניתוח של הסביבה הפנימית והחיצונית, לזהות את יכולות הליבה והמשאבים שלו, ולבחון האם יכולות אלה עומדות בקריטריונים של המודל VRIO/VRIN , שיאפשרו ליצור יתרון תחרותי בר קיימא . לפיכך, גם פירמה שלא הגדירה חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים, יכולה בהחלט להיות בעלת יכולות ליבה שנותנות לה יתרון תחרותי בר קיימא, ובלבד שהיא ביצעה ניתוח מקיף של הסביבה הפנימית והחיצונית ויכולותיה עומדות בקריטריונים של המודל VRIO/VRIN . ההגדרה של חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים חשובה כמצפן ראשוני, אבל אינה התנאי היחיד ליצירת יכולות ליבה ויתרון תחרותי בר קיימא .
by
מיין לפי

לפי מודל 5 הכוחות של פורטר ככלל , ככל שכוח המיקוח של הספקים גבוה יותר, כך הענף פחות אטרקטיבי למתחרים בו.

1
done
. לא תהיה תלות בספק מרכזי אחד כי קוקה קולה ופפסי יהיו הספקים המרכזיים והדומיננטיי ם 2 . לא יהיו ספקים חלופיים למעשה 3 . עלות ההחלפה של ספק תהיה זניחה/בלתי רלוונטית 4 . לא צפויים לקויים מכשולי אספקה ארוכים לפיכך, השליטה של קוקה קולה ופפסי על שרשרת הערך הענפית תוריד משמעותית את כוח המיקוח של הספקים האחרים, כפי שצוין בהיגד. זה יהפוך את הענף לאטרקטיבי יותר עבור השחקניות הגדולות השולטות בו.
by
מיין לפי