ההיגד שפירמה שלא מגדירה לעצמה חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים
לא סביר שיהיו לה יכולות ליבה עליהן ניתן לבסס יתרון תחרותי בר קיימא הערכים והמשימה של
הארגון כנקודת המוצא ל"מצפן" שמכוון את הארגון לאן להגיע )החזון( ובאילו דרכים )ערכים,
משימה(. אולם, זהו רק השלב הראשון בתהליך בניית האסטרטגיה.
לאחר הגדרת החזון, הערכים והמשימה, הארגון אמור לבצע ניתוח של הסביבה הפנימית והחיצונית,
לזהות את יכולות הליבה והמשאבים שלו, ולבחון האם יכולות אלה עומדות בקריטריונים של המודל
VRIO/VRIN , שיאפשרו ליצור יתרון תחרותי בר קיימא .
לפיכך, גם פירמה שלא הגדירה חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים, יכולה בהחלט להיות בעלת יכולות
ליבה שנותנות לה יתרון תחרותי בר קיימא, ובלבד שהיא ביצעה ניתוח מקיף של הסביבה הפנימית
והחיצונית ויכולותיה עומדות בקריטריונים של המודל VRIO/VRIN .
ההגדרה של חזון, ערכים ויעדים אסטרטגיים חשובה כמצפן ראשוני, אבל אינה התנאי היחיד ליצירת
יכולות ליבה ויתרון תחרותי בר קיימא .