Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

שוב פעם, לפניך תרשים שמתאר cycle transmission של arbovirus כיצד נקרא האורגניזם שמסומן בסימן שאלה?

1
done
by
מיין לפי

לפניך גרף שמתאר הרצה בגרדיאנט צפיפות של מדיום מתאים מודבקים ב A hepatitis בכל פרקציה נמדדה כמות הרנ״א הווירלי שמצוינת בגרף ביחס למספר הפרקציה ממנה הופקה. על פי הנלמד בכיתה מה נמצא בפרקציות 8-12?

1
done
by
מיין לפי

השתמשו במערכת של reverse genetics על מנת לייצר נגיף mononegavirales עם מוטציות באזור ה intergenic. המוטציות מחליפות כל נוקלאוטיד שלישי ברצף של uridines זהים לadenines. סמן את המסיח המתאר נכונה את ההשפעה של המוטציות הנ״ל בסבירות הגבוהה ביותר.

1
done
by
מיין לפי

השאלה מתייחסת לציוץ על המאמר Coronavirus exploit a host cysteine-aspartic protease for replication. עפ"י המאמר כיצד מנצל הנגיף את הCaspase ע"מ לתמוך ברפליקציה שלו?

1
done
by
מיין לפי

נגיף חדש התגלה במספר קטן של נמלי אש בישראל. הנגיף קטלני, וגורם ל 100% תמותה לאחר כשבוע. גודל אוכלוסיית נמלי האש בישראל הוא עצום )מאות מיליונים(. מקדם ההדבקה 0R של הנגיף עומד על .1.1 מה נצפה שיקרה למספר הנמלים החולות בשנה הראשונה?

1
done
השאלה נפסלה בגלל התפלגות התשובות הרחבה
by
מיין לפי

להלן עץ פילוגנטי שמתאר רצפי ספייק Spike של נגיף עונתי של קורונה מסוג E.229 מה ניתן להסיק מעץ זה על האבולוציה של הנגיף?

1
done
done
by
מיין לפי

חלבון ה L בנגיף RSV משמש בתור polymerase-RNA dependent-RNA. ידוע שחלבון ה L מבצע פעילות אנזימתית מורכבת, ונדרש לבוא באינטראקציה עם חלבונים תאיים רבים, כמו גם עם הרנ״א של הגנום הנגיפי אותו הוא מעתיק. חוקרים במעבדה ביצעו ניסויי מוטגנזה לגן L וגילו שבכל המקרים מתקבל תוצר חלבון לקוי שאינו מצליח להעתיק את הגנום הנגיפי. לעומתו חלבון ה G בנגיף RSV הינו glycoprotein המתבטא על גבי הויריון השלם ומסייע לכניסה של הויריון לתא. גם הוא בא במגע עם חלבונים תאיים רבים, והחלבון מזוהה ע״י נוגדנים במערכת החיסון שלנו. על בסיס מה שנלמד בכיתה, מה נצפה לראות כאשר נשווה רצפים גנטיים של הגן ל L ושל הגן ל G על פני תבדידים )isolates )שונים של RSV מרחבי העולם, ונחשב מדד של dS/dN( כאשר dN קצב לא סינונימי, dS קצב סינונימי(:

1
done
by
מיין לפי

במאי ,2020 על בסיס רצפים גנומים של נגיף הקורונה, שוערך הקצב האבולוציוני של הנגיף בכ ~28 מוטציות לשנה )איור א(. לעומת זאת בסוף ,2020 הקצב שוערך מחדש ועמד על כ 17-18 מוטציות לשנה )איור ב(. )תזכורת: וריאנט אלפא התחיל להתפשט בעולם בתחילת 2021(. על פי מה שנלמד הכיתה, מדוע ההבדל בין שתי ההערכות?

1
done
גם סעיף ד מתקבל
by
מיין לפי

מה ההבדל בין מחלה אנדמית )endemic )לבין מחלה שבה יש אפידמיה )epidemic?

1
done
by
מיין לפי

הגרף הבא מציג את הקשר בין תגובת מערכת החיסון לבין התפתחות מחלה קלה או קשה בחולי קורונה. מה ניתן להסיק מגרף זה, על פי מה שנלמד הכיתה?

1
done
by
מיין לפי