Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בחולי קורונה רבים, בשלהי המחלה, העומס הנגיפי הוא נמוך לאורך מספר ימים, כפי שמתבטא בבדיקת PCR. קיים חשד שהעומס הנגיפי הנמוך הזה מייצג נגיף שאיננו עובר רפליקציה. אילו מהבדיקות המוצעות תבחן בצורה הטובה ביותר את ההשערה הזו?

1
done
by
מיין לפי

שאלת מבוססת ציוצי טוויטר. מה ניתן להסיק מהגרף הבא על חלבוני נגיף הקורונה ועל לחצי הסלקציה שהם עוברים?

1
done
by
מיין לפי

תאים בתרבית )תרבית 1( המבטאים את חלבון ה- G3APOBEC הודבקו בנגיף HIV מוטנט החסר את גן ה- Vif. ס; שמעל תאים אלו הועבר לתרבית תאים שאינם מבטאים את חלבון ה- G3APOBEC( תרבית 2(. איזה משפט מהמשפטים הבאים מתאר בצורה הסבירה ביותר את תוצאות הניסוי.

1
done
by
מיין לפי

חוקרים ביטאו בתאים חלבון Tetherin מוטנטי המעוגן על פני מברנת התא ) plasma membrane )באמצעות ה- anchor lipid) GPI (glycophosphatidylinositol אך החסר את הדומיין חוצה הממברנה (domain transmembrane (שלו. התאים הודבקו בנגיף HIV מזן הבר (wt (או בנגיף HIV החסר את חלבון ה- Vpu ונבדקה ההנצה (budding (של הנגיפים השונים מהתאים. על פי מודל הפעולה של חלבון ה- Tetherin איזה משפט מהמשפטים הבאים מתאר בצורה הסבירה ביותר את תוצאות הניסוי.

1
done
by
מיין לפי

חוקרות בודדו את ה- mRNA המקדד לגן 2M מתאים שהודבקו בזן שפעת מסוג 1N1H. הן ריצפו עשר מולקולות כאלו והשוו את הרצפים שהתקבלו. איזה משפט מהמשפטים הבאים מתאר בצורה הסבירה ביותר את תוצאות הניסוי.

1
done
by
מיין לפי

חזיר נדבק באותו הזמן גם בנגיף שפעת העופות מסוג 1N5H וגם בנגיף שפעת של בני אדם מסוג 2N1H. בודדו חלקיק אחד של נגיף השפעת מהחזיר והצליחו להרבות אותו בתרבית תאי אדם המבטאים את הרצפטור לנגיף השפעת של בני אדם )Galactose-)2,6(α-acid Sialic), אך לא את הרצפטור לנגיף שפעת העופות )Galactose-)2,3(α-acid Sialic). איזה משפט מהמשפטים הבאים מתאר בצורה הסבירה ביותר את גנום הנגיף שבודד.

1
done
גם סעיף ג התקבל כתשובה נכונה
by
מיין לפי

אדם נדבק בנגיף שפעת של בני אדם )הנקשר לרצפטור Galactose-)2,6(α-acid Sialic). כתוצאה מההדבקה בנגיף, הריאות איבדו את יכולתם לבצע חילופים יעילים של גזים עם הדם והאדם נפטר. מגופו הוצאו הנדיות (Alveoli (והטראכאה (Trachea(, והרקמות נצבעו באמצעות נוגדן כנגד נגיף זה. כל מקום שבו אובחנו חלבוני הנגיף סומן בראש חץ שחור )ראו תמונה(. מהו מערך הרקמות המתאים ביותר למקרה זה?

1
done
by
מיין לפי

חוקרים הדביקו תאים בווקטור רטרוויראלי מסוג vector) SIN (Inactivating-Self כדי לבטא גן X. מהו התיאור הסביר ביותר לגבי הווקטור בתאים אלו?

1
done
by
מיין לפי

מהו הצפי הסביר ביותר שיתרחש בתאים שנחשפו לאינטרפרון (interferon (ושהודבקו ב- (MHV (virus hepatitis mouse המבטא חלבון 2ns תקין )נגיף wt), או באותו הנגיף אך החסר חלבון זה )נגיף מוטנטי(?

1
done
by
מיין לפי

השאלה מבוססת על ציוצי הטוויטר. 5SERINC מעכב את איחוי נגיף ה- -1HIV עם ממברנת התא המודבק )membrane plasma). איזה תהליך נגיפי צפוי להיפגע בעקבות עיכוב זה?

1
done
by
מיין לפי