Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

ארכיאה ובקטריה הן שתי קבוצות עיקריות של פרוקריוטים. נכון/לא נכון

1
done
ארכיאה ובקטריה הן שתי קבוצות עיקריות של פרוקריוטים, יצורים תאיים חסרי גרעין
by
מיין לפי

פטריות הן אוטוטרופיות? נכון/לא נכון

1
done
פטריות הן הטרוטרופיות, כלומר הן צורכות תרכובות אורגניות מן הסביבה. הן אינן מסוגלות לייצר את מזונן בעצמן כמו צמחים (אוטוטרופיים). אוטוטרופיות: יצורים חיים המסוגלים לייצר את מזונם בעצמם, באמצעות תהליך פוטוסינתזה או כימוסינתזה. מקור האנרגיה שלהם הוא אור השמש (פוטוסינתזה) או תרכובות כימיות (כימוסינתזה). תורמים רבות לייצור חמצן באטמוספירה. דוגמאות: צמחים, אצות, חיידקים פוטוסינתטיים. הטרוטרופיות: יצורים חיים שאינם מסוגלים לייצר את מזונם בעצמם, וצריכים לצרוך תרכובות אורגניות מיצורים אחרים. מקור האנרגיה שלהם הוא תרכובות אורגניות. תורמים רבות לפירוק חומרים אורגניים ולמחזור חומרים בטבע. דוגמאות: בעלי חיים, פטריות, רוב החיידקים.
by
מיין לפי

באיזה אופן תרמה המצאת המיקרוסקופ האלקטרוני להבנה מעמיקה יותר של קשרי קרבה אבולוציוניים בין יצורים חיים?

1
done
by
מיין לפי

תארו את ההבדלים המבניים והפונקציונליים העיקריים בין אאוקריוטים לפרוקריוטים, והסבירו כיצד הבדלים אלו משפיעים על אורח חייהם של יצורים אלו.

1
done
אאוקריוטים: גרעין מוקף מעטפת, אברונים מוקפים ממברנות. פרוקריוטים: אין גרעין מוגדר, אין אברונים מוקפים ממברנות. אאוקריוטים: חלוקת עבודה בין אברונים, תהליכים ביוכימיים מורכבים. פרוקריוטים: פונקציות מרוכזות בציטופלזמה, תהליכים ביוכימיים פשוטים יותר. השפעה על אורח חיים: אאוקריוטים: מגוון רחב של אורחות חיים, תאים רב-תאיים מורכבים. פרוקריוטים: אורחות חיים פשוטים יותר, בעיקר חד-תאיים.
by
מיין לפי

חשיבותה של טכנולוגיית ה-PCR בחקר פילוגנטיקה, (בהערות דוגמאות למחקרים פילוגנטיים שהתאפשרו בזכות טכנולוגיה זו).

1
done
דוגמאות למחקרים: זיהוי אבות קדמונים של יצורים חיים. חקר התפתחות מערכת החיסון. פיתוח תרופות חדשות.
by
מיין לפי

פטריות הן קבוצה מגוונת של יצורים חיים. תארו את 3 אבות המזון העיקריים של פטריות, והסבירו כיצד אופן התזונה משפיע על אופן חייהם ועל מקומם במערכת האקולוגית.

1
done
אבות מזון של פטריות: סaprophytes: מפרקות חומר אורגני מת, תורמות למחזור חומרים בטבע. Mycorrhizae: שותפות סימביוטית עם צמחים, ספיגת מינרלים מהקרקע. Parasites: צורכות חומרים מזינים מיצורים חיים אחרים, גורמות למחלות. השפעת אופן התזונה: מגוון רחב של מקומות חיות וגומחות אקולוגיות. קשרים הדוקים עם יצורים אחרים במערכת האקולוגית. השפעה על בריאות האדם והצומח.
by
מיין לפי