Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

איזה מנגנון הסתגלות תאית יוסבר במקרים הבאים: ירידה בעומס של שריר וחוסר תנועתיות – שברים. איבוד ביכולת העיצבוב ירידה באספקת הדם )מוח( ירידה באספקת חמצן ומזון מחסור בסטימולציה אנדוקרינית )שד( תהליכי הזדקנות לחץ מכאני

1
done
by
מיין לפי

מהו מנגנון להסתגלות תאית במצב התפתחות העוברית, רחם לאחר הריון, תימוס לאורך השנים, שחלות ורחם בגיל המעבר?

1
done
by
מיין לפי

מהו מנגנון הסתגלות תאית בהיצרות של כלי הדם עקב טרשת עורקים (Atherosclerosis). מצב איסכמי גורם להיצרות של העורקים הקורונריים. ובקרב אנשים מבוגרים כתוצאה מהסתיידות עורקים.

1
done
by
מיין לפי

מהו הסתגלות תאית במצב של Hydronephrosis - סתימת השופכן )ureter (ע"י אבן, גורמת להצטברות השתן מעל הסתימה ולהתרחבות של אגן הכליה .

1
done
by
מיין לפי
by Gilad Friedman
Gilad Friedman 0 נקודות · לפני 3 חודשים
מוניטין: 1
היפרטרופיה עקב חסימה – של צינור או איבר חלול כמו שלפוחית השתן (עקבהיפרטרופיה פתולוגית: אבנים). כדי להתגבר על החסימה האיבר נאלץ לתפקד במאמץ מוגבר←מתפתחת היפרטרופיה של השריר החלק בדופן האיבר.
by

מהו מנגנון הסתגלות תאית שבו: * יש אבנים בדרכי השתן שגורמים לחסימה בדרכי השתן * מחלה מסתמית – Stenosis - היצרות של המסתם האורטלי < הלב צריך לעבוד בעומס יותר גדול. * - יתר לחץ דם – היות ושריר החדר השמאלי עובד מול תנגודת גדולה יותר מהחדר הימני. * טרשת עורקים – חסימה של האאורטה ולכן הלב יעבוד יותר קשה * MI או אי ספיקת לב - במצב כזה התאים לא יכולים להתחדש ולכן נוצרת צלקת בלב.

1
done
by
מיין לפי

באילו תאים תוכל להתרחש היפרתרופיה?

1
done
by
מיין לפי

מהו מנגנון הסתגלות תאית ברחם ושד במצב של הריון או בעצמות בזמן גדילה?

1
done
by
מיין לפי

מהו מנגנון הסתגלות תאית במצב של: * סטימולציה הורמונאלית עודפת בטיפולי פוריות, כדי לגרום להתפתחות של זקיקים בשחלות * בלוטת הערמונית, גורמת להיצרות של השופכה ואז שריר שלפוחית השתן עובד יותר קשה * בכל מצב של דלקת או זיהום ישנה עליה של תאי הדלקת * באפידרמיס – אצל אנשים שעובדים בעבודת כפיים קשה, לחץ מכאני ע"ג העור וגם אצל אנשים שמרבים ללכת יחפים.

1
done
by
מיין לפי

איזה מצב מתאר מעבר מאפיתל עמודי לאפיתל קשקשי. שינוי שפיר בשלפוחית השתן , צוואר הרחם , כיס המרה והריאות. מעבר מאפיתל קשקשי לאפיתל עמודי חל בסינדרום esophagus s’Barett , הנגרם כתוצאה מחשיפה כרונית של הוושט לחומצה עקב ריפלוקס = החזר וושטי )esophagitis reflux). מגביר סיכויים לחלות בסרטן הוושת.

1
done
by
מיין לפי

מה מתאר אתהמצבים הבאים: *יצירה של רקמת סחוס או עצם בתוך רקמת חיבור – לאחר חבלה או שחפת. * מעבר ישיר מתא אחד לתא אחר, היות שהפיברובלסטים נשארים כל החיים תאים פלוריפוטנטים )תאים ששומרים על יכולת ההתמיינות שלהם( – המסוגלים להפוך לתאי סחוס, תאי עצם

1
done
by
מיין לפי