בעיות אופטימיזציה רבות נפתרות בטבע בדרכים שונות ע"י תהליכים ביולוגיים או פיזיקאליים שונים.
מדעני מחשב המציאו מגוון אלגוריתמים תוך חיקוי תהליכים אלו. למשל:
אלגוריתמים גנטיים שמחקים את התהליכי הרבייה ע"פ תורת דרווין.
אלגוריתמי אופטימיזציה כגון "קן הנמלים" או "כוורת הדבורים" או "הזאבים האפורים" שמחקים התנהגות של קבוצות בעלי החיים בטבע.
אלגוריתם Simulated Annealing שמדמה עבודת נפחות על מתכת
אלגוריתם Multi-Verse Optimizer שמדמה התנהגות של כוכבים מתים
What behavior of ants is mimicked by the Ant Colony Optimization algorithm?
בעיות אופטימיזציה רבות נפתרות בטבע בדרכים שונות ע"י תהליכים ביולוגיים או פיזיקאליים שונים.
מדעני מחשב המציאו מגוון אלגוריתמים תוך חיקוי תהליכים אלו. למשל:
אלגוריתמים גנטיים שמחקים את התהליכי הרבייה ע"פ תורת דרווין.
אלגוריתמי אופטימיזציה כגון "קן הנמלים" או "כוורת הדבורים" או "הזאבים האפורים" שמחקים התנהגות של קבוצות בעלי החיים בטבע.
אלגוריתם Simulated Annealing שמדמה עבודת נפחות על מתכת
אלגוריתם Multi-Verse Optimizer שמדמה התנהגות של כוכבים מתים
Abstract thinking, also known as abstract reasoning, involves the ability to understand and think about complex concepts that, while real, are not tied to concrete experiences, objects, people, or situations.
יכולת ההבנה והתמודדות עם אובייקטים, קונספטים ושאלות לא מוכרות.
חשיבה שאיננה מבוססת על זיכרון של עובדות או שימוש בטכניקות פתרון מוכרות.
שלבים או פנים של חשיבה אבסטרקטית:
בחירת הרזולוציה הרלוונטית שבה נבחן את התמונה/ בעיה/ סיטואציה. למשל מי יושב מולי כרגע?
סטודנטים? > ישראלים? > בני אדם? > בעלי חיים?
בחירת העובדות הרלוונטיות וניפוי העיקר מהטפל. למשל מה המאפיינים של הסטודנטים?
תכנית לימודים? רקע אקדמי? צבע עיניים? התפלגות מגדרית?
שאלות של "למה?" ולא רק "כיצד?"
למה נשאלנו את השאלה?
מה באמת מנסים לפתור?
מה המאפיינים של פתרון אידיאלי?
האם קיים יותר מפתרון אחד?
עקרונות חשובים בפתרון בעיות תוך שימוש בחשיבה אבסטרקטית:
חשיבה מיסודות ראשוניים – לפרק את הבעיה למרכיביה, לבחון אותם ואת חיבורם ביחד.
לוודא שאנחנו מסכימים עם האקסיומות (הנחות היסוד)
לבדוק שלא השתמשנו בטעות באקסיומות נוספות בהיחבא.
התער של אוקאם (פרסמוניות) - כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש להעדיף את הפשוט מבניהם.
כאשר יש מגוון מאפיינים לבחון צריך להתחיל מהפשוטים יותר, ורק אז להתקדם למסובכים.
According to Occam's Razor, when faced with multiple explanations for a phenomenon, you should:
Abstract thinking, also known as abstract reasoning, involves the ability to understand and think about complex concepts that, while real, are not tied to concrete experiences, objects, people, or situations.
יכולת ההבנה והתמודדות עם אובייקטים, קונספטים ושאלות לא מוכרות.
חשיבה שאיננה מבוססת על זיכרון של עובדות או שימוש בטכניקות פתרון מוכרות.
שלבים או פנים של חשיבה אבסטרקטית:
בחירת הרזולוציה הרלוונטית שבה נבחן את התמונה/ בעיה/ סיטואציה. למשל מי יושב מולי כרגע?
סטודנטים? > ישראלים? > בני אדם? > בעלי חיים?
בחירת העובדות הרלוונטיות וניפוי העיקר מהטפל. למשל מה המאפיינים של הסטודנטים?
תכנית לימודים? רקע אקדמי? צבע עיניים? התפלגות מגדרית?
שאלות של "למה?" ולא רק "כיצד?"
למה נשאלנו את השאלה?
מה באמת מנסים לפתור?
מה המאפיינים של פתרון אידיאלי?
האם קיים יותר מפתרון אחד?
עקרונות חשובים בפתרון בעיות תוך שימוש בחשיבה אבסטרקטית:
חשיבה מיסודות ראשוניים – לפרק את הבעיה למרכיביה, לבחון אותם ואת חיבורם ביחד.
לוודא שאנחנו מסכימים עם האקסיומות (הנחות היסוד)
לבדוק שלא השתמשנו בטעות באקסיומות נוספות בהיחבא.
התער של אוקאם (פרסמוניות) - כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש להעדיף את הפשוט מבניהם.
כאשר יש מגוון מאפיינים לבחון צריך להתחיל מהפשוטים יותר, ורק אז להתקדם למסובכים.
Abstract thinking, also known as abstract reasoning, involves the ability to understand and think about complex concepts that, while real, are not tied to concrete experiences, objects, people, or situations.
יכולת ההבנה והתמודדות עם אובייקטים, קונספטים ושאלות לא מוכרות.
חשיבה שאיננה מבוססת על זיכרון של עובדות או שימוש בטכניקות פתרון מוכרות.
שלבים או פנים של חשיבה אבסטרקטית:
בחירת הרזולוציה הרלוונטית שבה נבחן את התמונה/ בעיה/ סיטואציה. למשל מי יושב מולי כרגע?
סטודנטים? > ישראלים? > בני אדם? > בעלי חיים?
בחירת העובדות הרלוונטיות וניפוי העיקר מהטפל. למשל מה המאפיינים של הסטודנטים?
תכנית לימודים? רקע אקדמי? צבע עיניים? התפלגות מגדרית?
שאלות של "למה?" ולא רק "כיצד?"
למה נשאלנו את השאלה?
מה באמת מנסים לפתור?
מה המאפיינים של פתרון אידיאלי?
האם קיים יותר מפתרון אחד?
עקרונות חשובים בפתרון בעיות תוך שימוש בחשיבה אבסטרקטית:
חשיבה מיסודות ראשוניים – לפרק את הבעיה למרכיביה, לבחון אותם ואת חיבורם ביחד.
לוודא שאנחנו מסכימים עם האקסיומות (הנחות היסוד)
לבדוק שלא השתמשנו בטעות באקסיומות נוספות בהיחבא.
התער של אוקאם (פרסמוניות) - כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש להעדיף את הפשוט מבניהם.
כאשר יש מגוון מאפיינים לבחון צריך להתחיל מהפשוטים יותר, ורק אז להתקדם למסובכים.
In abstract reasoning, what should you do first when examining a variety of characteristics?
Abstract thinking, also known as abstract reasoning, involves the ability to understand and think about complex concepts that, while real, are not tied to concrete experiences, objects, people, or situations.
יכולת ההבנה והתמודדות עם אובייקטים, קונספטים ושאלות לא מוכרות.
חשיבה שאיננה מבוססת על זיכרון של עובדות או שימוש בטכניקות פתרון מוכרות.
שלבים או פנים של חשיבה אבסטרקטית:
בחירת הרזולוציה הרלוונטית שבה נבחן את התמונה/ בעיה/ סיטואציה. למשל מי יושב מולי כרגע?
סטודנטים? > ישראלים? > בני אדם? > בעלי חיים?
בחירת העובדות הרלוונטיות וניפוי העיקר מהטפל. למשל מה המאפיינים של הסטודנטים?
תכנית לימודים? רקע אקדמי? צבע עיניים? התפלגות מגדרית?
שאלות של "למה?" ולא רק "כיצד?"
למה נשאלנו את השאלה?
מה באמת מנסים לפתור?
מה המאפיינים של פתרון אידיאלי?
האם קיים יותר מפתרון אחד?
עקרונות חשובים בפתרון בעיות תוך שימוש בחשיבה אבסטרקטית:
חשיבה מיסודות ראשוניים – לפרק את הבעיה למרכיביה, לבחון אותם ואת חיבורם ביחד.
לוודא שאנחנו מסכימים עם האקסיומות (הנחות היסוד)
לבדוק שלא השתמשנו בטעות באקסיומות נוספות בהיחבא.
התער של אוקאם (פרסמוניות) - כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש להעדיף את הפשוט מבניהם.
כאשר יש מגוון מאפיינים לבחון צריך להתחיל מהפשוטים יותר, ורק אז להתקדם למסובכים.
True or False:
Abstract thinking involves understanding and dealing with unfamiliar objects, concepts, and questions.
Abstract thinking, also known as abstract reasoning, involves the ability to understand and think about complex concepts that, while real, are not tied to concrete experiences, objects, people, or situations.
יכולת ההבנה והתמודדות עם אובייקטים, קונספטים ושאלות לא מוכרות.
חשיבה שאיננה מבוססת על זיכרון של עובדות או שימוש בטכניקות פתרון מוכרות.
שלבים או פנים של חשיבה אבסטרקטית:
בחירת הרזולוציה הרלוונטית שבה נבחן את התמונה/ בעיה/ סיטואציה. למשל מי יושב מולי כרגע?
סטודנטים? > ישראלים? > בני אדם? > בעלי חיים?
בחירת העובדות הרלוונטיות וניפוי העיקר מהטפל. למשל מה המאפיינים של הסטודנטים?
תכנית לימודים? רקע אקדמי? צבע עיניים? התפלגות מגדרית?
שאלות של "למה?" ולא רק "כיצד?"
למה נשאלנו את השאלה?
מה באמת מנסים לפתור?
מה המאפיינים של פתרון אידיאלי?
האם קיים יותר מפתרון אחד?
עקרונות חשובים בפתרון בעיות תוך שימוש בחשיבה אבסטרקטית:
חשיבה מיסודות ראשוניים – לפרק את הבעיה למרכיביה, לבחון אותם ואת חיבורם ביחד.
לוודא שאנחנו מסכימים עם האקסיומות (הנחות היסוד)
לבדוק שלא השתמשנו בטעות באקסיומות נוספות בהיחבא.
התער של אוקאם (פרסמוניות) - כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש להעדיף את הפשוט מבניהם.
כאשר יש מגוון מאפיינים לבחון צריך להתחיל מהפשוטים יותר, ורק אז להתקדם למסובכים.
Abstract thinking, also known as abstract reasoning, involves the ability to understand and think about complex concepts that, while real, are not tied to concrete experiences, objects, people, or situations.
יכולת ההבנה והתמודדות עם אובייקטים, קונספטים ושאלות לא מוכרות.
חשיבה שאיננה מבוססת על זיכרון של עובדות או שימוש בטכניקות פתרון מוכרות.
שלבים או פנים של חשיבה אבסטרקטית:
בחירת הרזולוציה הרלוונטית שבה נבחן את התמונה/ בעיה/ סיטואציה. למשל מי יושב מולי כרגע?
סטודנטים? > ישראלים? > בני אדם? > בעלי חיים?
בחירת העובדות הרלוונטיות וניפוי העיקר מהטפל. למשל מה המאפיינים של הסטודנטים?
תכנית לימודים? רקע אקדמי? צבע עיניים? התפלגות מגדרית?
שאלות של "למה?" ולא רק "כיצד?"
למה נשאלנו את השאלה?
מה באמת מנסים לפתור?
מה המאפיינים של פתרון אידיאלי?
האם קיים יותר מפתרון אחד?
עקרונות חשובים בפתרון בעיות תוך שימוש בחשיבה אבסטרקטית:
חשיבה מיסודות ראשוניים – לפרק את הבעיה למרכיביה, לבחון אותם ואת חיבורם ביחד.
לוודא שאנחנו מסכימים עם האקסיומות (הנחות היסוד)
לבדוק שלא השתמשנו בטעות באקסיומות נוספות בהיחבא.
התער של אוקאם (פרסמוניות) - כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש להעדיף את הפשוט מבניהם.
כאשר יש מגוון מאפיינים לבחון צריך להתחיל מהפשוטים יותר, ורק אז להתקדם למסובכים.