Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

חוקרת ערכה ניסויי ATAC-seq ברקמת מוח. מה תוכל ללמוד מתוצאות הניסויי הזה:

1
done
by
מיין לפי

ספציפיות החיתוך של הדנ''א בתאים המטופלים על ידי CRISPR-Cas9 מוכתבת על ידי:

1
done
by
מיין לפי

בפריימרים לראקציית PCR:

1
done
by
מיין לפי

חוקר מתעניין בחלבון מסוים מרקמת מוח של חולדה. הגנום של החולדה מכיל גן יחיד המקדד לחלבון זה ואין לו פרלוגים נוספים לגן ([Paralog פרלוג] הוא גן בעל רצף דומה הקיים באותו יצור). בנסיון לעקוב אחר דגם ביטוי הגן ברקמות השונות ביצע החוקר ריאקציה של Reverse Transcriptase-PCR על דגימות רנ''א שהופקו מהכבד, הכליה, הלב והמוח של החולדה, תוך שימוש בפריימרים מכוונים לקצה ה 5' וה 3 של ה cDNA. החוקר ביצע את הריאקציה על רקמות שונות בעכבר תוך שהשתמש באותם פריימרים, וקיבל את התוצאה הבאה: כיצד תוכל להסביר את ההבדלים בגודל התוצרים מהרקמות השונות?

1
done
by
מיין לפי

בריאקצית PCR חוץ מהמקטע המבוקש הוגבר תוצר לא ספציפי, מה יכול לעזור לשפר את הספציפיות:

1
done
by
מיין לפי

חוקר ביצע ליגציה במטרה להכניס מחדר ספציפי לפלסמיד. לאחר שהליגציה הסתיימה ביצע החוקר טרנספורמציה של תוצרי הליגציה לחיידקים, וזרע אותם על מצע המכיל IPTG ו X-gal. למחרת ראה החוקר שבצלחת צמחו מושבות שחלקן היה לבן וחלקן כחול. מה מייצגות המושבות הכחולות?

1
done
by
מיין לפי

חוקר מבקש לקבוע את המיקום ב ' UTR של הוספת השרשרת הפוליאדנילית בקצה ה ' 3 של mRNA שרק הרצף של מסגרת הקריאה הפתוחה שלו ידוע (האזור המקדד לחלבון). הפעולה שתעזור לחוקר בכך היא:

1
done
by
מיין לפי

הפרדה של DNA באמצעות ג'ל מתאפשרת בגלל:

1
done
by
מיין לפי

במהלך טרנפקציה זמנית (transient) של תאים אנימלים עם פלסמיד המקדד לגן דווח תחת בקרה של פרומוטור וירלי :

1
done
by
מיין לפי

לפניך רצף של גן X בקטריאלי המקודד ל83- חומצות אמינו. התבקשת לשבט את הגן לאחר הגברתו ב-PCR וחיתוכו באנזימי רסטריקציה לתוך פלסמיד ,תוך שימוש באנזים EcoRI) AATTC/G (לפני קודון תחילה ואתר חיתוך ISpe) CTAGT/A (אחרי קודון העצירה. codon Start) ATG (ו-codon stop) TAG (מודגשים בשחור ומסומנים בקו תחתון- איזה מזוגות הפריימרים הוא הנכון:

1
done
by
מיין לפי