Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מה מייחד אפרוחים לעומת גוזלים?

1
done
by
מיין לפי

חטפית שחורת עורף הינה ציפור שיר החורפת במערב אפריקה. באזורי הקינון באירופה היא טריטוריאלית עם עונת דגירה קצרה ומספר נחלות קינון מוגבל. אסטרטגיית נדידת האביב הצפויה במין זה היא:

1
done
by
מיין לפי

גודל התטולה בתורים מקובע אבולוציונית על 2 ביצים. הסיבה לכך (כפי שהתבררה בניסויי מניפולציה של גודל התטולה):

1
done
by
מיין לפי

הארכאופטריקס התאפיין ב:

1
done
by
מיין לפי

חוקרים השוו קצבי טריפה וטפילות קנים בקכלי זיתני באילינוי. התוצאות מיער רציף ומשני כתמי יער מקוטעים שווי גודל מתוארות באיור. אותיות שונות מתארות הבדל סטטיסטי (מבחן פוסט-הוק). איזה גורם סביר ביותר להסביר את ההבדל בין הכתמים?

1
done
by
מיין לפי

בקליפורניה, סבכון וילסון מעדיף לדגור ביער מחטני, שם קצב הגידול של האוכלוסיה חיובי. בבית הגידול המשני- יער רחב עלים, קצב הגידול של האוכלוסיה שלילי. תפוצה זו מתאימה למודל:

1
done
by
מיין לפי

חוקרים השוו בין שתי אוכלוסיות של הלימוזה חומת הבטן. אוכלוסייה א' הדוגרת באלסקה וחורפת בניו זילנד ואוכלוסייה ב' הדוגרת בסקנדינביה וחורפת בחופי צפון אפריקה. איזה מהממצאים הבאים הוא הסביר ביותר?

1
done
by
מיין לפי

איזו תכונה איננה נחשבת כהתאמה לנדידה ארוכת טווח:

1
done
by
מיין לפי

קצב התמותה במרבית מיני העופות:

1
done
by
מיין לפי

במחקר על אוכלוסיית גידרונים ביער מקוטע בבלקן נמצא כי גודל האוכלוסיה הכללי ביער ירד וכי בכתמי יער ששטחם מתחת לחמישים דונם הייתה עלייה בטריפת קנים. בכתמים בהם הטריפה הביאה להכחדת הגידרונים לא נצפתה הגירה והתבססות מחדש של המין במשך שנים רבות. על פי מודל הקיטוע של Andren, סביר כי במערכת זו הפרופורציה של היער בכלל הנוף היא:

1
done
by
מיין לפי