Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

לאיזו קבוצה מתכשירי האינסולין שייך תכשיר ה Lantus / Insulin glargine

1
done
by
מיין לפי

חולה עם יתר לחץ דם מגיע אליך למרפאה לאחר שהחל טיפול תרופתי במחלה לפני כחודש. הוא מתלונן על שיעול טורדני שלא היה ידוע מקודם. הוא שולל חום, אסטמה או מחלות אחרות. איזו תרופה סביר להניח שהוא נוטל ?

1
done
נערך לפני חודש
by
מיין לפי

מעיון במאגר מידע שעוסק באינטראקציות בין תרופות לצמחי מרפא נודע לך שאסור לתת צמח מסוים עם חוסמי ביתא. לפתע נזכרת, שרשמת אתמול לאחד ממטופליך את הצמח – והוא נוטל תרופה שעלולה להיות בעייתית. מי מהתרופות הבאות גרמה לחרדתך ?

1
done
by
מיין לפי

חולה בן 45 הסובל מהשמנת יתר, מאובחן בבדיקה שגרתית כחולה בסוכרת סוג 2 הומלץ לו לשנות אורחות חיים ודיאטה, אך ערכי הסוכר ממשיכים להיות גבוהים גם לאחר חצי שנה של טיפול שמרני ולכן הוחלט לתת לו טיפול תרופתי. איזו תרופה עשויה להתאים למצבו הבריאותי הכולל ?

1
done
by
מיין לפי

דינה מגיעה למרפאתך עם תלונות על סומק, כאבי ראש ובצקות ברגליים כשבוע לאחר שהחלה ליטול תרופה כנגד לחץ דם (לראשונה בחייה). איזו תרופה סביר שדינה לוקחת ?

1
done
by
מיין לפי

כיצד שיתון (בעזרת תיאזידים לדוגמה) גורם לירידה בלחץ הדם?

1
done
by
מיין לפי

איזו תרופה לטיפול ביתר לחץ דם מעכבת את השפעתה הפיזיולוגית של המערכת הסימפטטית?

1
done
by
מיין לפי

אריאל, ילד שובב בן 10 , מצא בקבוקון תרופות של אימו. הוא החליט לחקור את התרופות ובלע שני כדורים. כעבור זמן קצר החלה ירידה במצב הכרתו, זיעה קרה ודופק מהיר. אימו מיד מדדה את רמות הסוכר בדמו והתוצאה הייתה 35 . איזו תרופה כפי הנראה נטל אריאל ?

1
done
by
מיין לפי

מי מבין תכשירי האינסולין הבאים ישפיע תוך הזמן הקצר ביותר ?

1
done
by
מיין לפי

אגוניסטים מרכזיים לרצפטורי אלפא 1 גורמים לירידה בלחץ הדם ?

1
done
by
מיין לפי