Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

41. למה תנועת כוכבי הלכת היתה זקוקה ל״הצלת התופעות״ על-ידי אאודכסוס?

1
done
by
מיין לפי

42. המודל האסטרונומי של פטולמאוס (או: תלמי, המאה ה-1) מסביר את תנועותיהן החריגות של כוכבי הלכת על ידי ההנחה שהם נעוצים בספרות משנה הנעוצות בספרות הראשיות [ספרה=sphere]. הנחה זו הובילה לתמונה אסטרונומית מאוד מאוד מסורבלת (אף אם די מדוייקת מבחינת תחזיותיה) של ספרות בתוך ספרות בעלות כל מיני גדלים ותנועות שונים ומשונים. מהו האילוץ שגרם לתלמי לבנות את המודל באמצעות הנחת הספרות במקום לנסות להציע מודל מתמטי יותר פשוט דוגמת מה שהציע אאודכסוס בעבר (או קופרניקוס בעתיד)?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

43. מהו ״המניע הבלתי מונע״?

1
done
by
מיין לפי

44. מהי ״בעית האינדוקציה״ של דיוויד יום?

1
done
by
מיין לפי

45. מדוע אין מקום לניסוי (experiment) במתודה המדעית האריסטוטלית?

1
done
by
מיין לפי

46. על פי קרל המפל, מהו ״כשל חיוב המסקנה״ בהקשר של מתודה מדעית?

1
done
by
מיין לפי

47. מהו כלל ההיסק של הדדוקציה הבאה: הנחה 1: אם נתי אכל שני סנדוויצ׳ים או יותר אז הוא שׂבע. הנחה 2: נתי לא שׂבע. מסקנה: נתי לא אכל שני סנדוויצ׳ים או יותר.

1
done
by
מיין לפי

48. מהו כלל ההיסק של הדדוקציה הבאה: הנחה 1: אם נתי אכל שני סנדוויצ׳ים או יותר אז הוא שׂבע. הנחה 2: נתי שׂבע. מסקנה: נתי אכל שני סנדוויצ׳ים או יותר.

1
done
by
מיין לפי

49. מהו כלל ההיסק של הדדוקציה הבאה: הנחה 1: אם נתי אכל שני סנדוויצ׳ים או יותר אז הוא שׂבע. הנחה 2: נתי אכל עשרה סנדוויצ׳ים. מסקנה: נתי שׂבע.

1
done
by
מיין לפי

50. חוקרת מבקשת לאסוף עובדות כדי להסיק מהן אינדוקטיבית מסקנות מדעיות. לדעת קרל המפל, מה יאפשר לאיסוף עובדות זה להיות יעיל מבחינה מדעית?

1
done
by
מיין לפי