סמן ב"נכון" (צד ימין) את המשפטים הנכונים וב"לא נכון" (צד שמאל) את המשפטים הלא נכונים.
במהלך טיול באזורים הטרופיים של אוסטרליה נתקלת בקרפדה (מהמין שהובא לאוסטרליה והתפשט בה במהירות, bufo marinus ).
הקרפדה הייתה גדולה מאוד ושקלה קרוב ל500 גרם.
לא רחוק משם נתקלת גם בפרט צעיר של אותו המין שבדיוק עבר גלגול ויצא מהמים אל היבשה.
גודלו היה פחות מסנטימטר אחד והוא שקל פחות מגרם אחד.
בהתייחס לשתי הקרפדות סמנו את התשובות הנכונות והשגויות:
הסטודנטית הישראלית סיימה את לימודי התואר הראשון, לקחה כמה חודשים חופש לפני תחילת לימודי התואר השני ונסעה לבקר את חברתה בפינלנד בעיצומו של החורף.
החברה הפינית החליטה לקחת אותה להיכרות עם חוויה פינית חורפית מיוחדת- רחצה באגם קפוא.
סמוך לעיר מגוריה ישנה סאונה ציבורית השוכנת לחופו של אגם.
הן נכנסו לסאונה וישבו בה 10 דקות.
טמפ' האוויר בסאונה הייתה 78 מעלות וכמקובל בסאונה פינית האוויר היה יבש מאוד.
אחרי 10 דקות בסאונה יצאו הסטודנטיות וצעדו באומץ על השביל המוליך אל האגם הקפוא שמחוץ לבנין הסאונה.
בשכבת הקרח של האגם נחצב חור רחב ובאמצעות סולם ירדו המתרחצים למי האגם.
המים שמתחת לקרח היו בטמפ של 4 מעלות בדיוק, כפי שקורה למשך חודשים ארוכים באגמים קפואים.
גם טמפ האוויר הייתה לגמרי במקרה 4 מעלות מעל לאפס.
הסטודנטית הישראלית לקחה נשימה עמוקה ונכנסה בעקבות חברתה למים הקרים ונשארה בהם שניות אחדות תוך כדי צרחות נוראיות עקב הקור.
התמזל מזלך וצורפת למסעה של משלחת מחקר שעסקה בחקר תקשורת בין בעלי חיים באפריקה. ביום הראשון להצטרפותך למשלחת שכחת לסגור את האוהל המשמש חדר עבודה של הזואולוגית הראשית, למרות שהוזהרת שהאוהל חייב להישאר סגור בכל עת. בזמן סיור הצהריים שלכן חדר קוף בבון לאוהל. במהלך ניסיונות לצאת מהאוהל הוא השתולל צרח ונגס במחברת שבה רשמה הזואולוגית פרטים על בעלי החיים בהם המשלחת נקלה במהלך המסע. כשהזואולוגית גילתה מה קרה למחברת היא נכנסה להלם ולא הפסיקה למנות את רשימה המינים שהצליחה לזכור:
a. נמר
b. עיט (עוף דורס)
c. עטלף
d. קיפוד
e. סוס
f. צפרדע
g. פיתון (נחש)
h. בבון
כפיצוי על האסון שגרמת החלטת לנסות לעזור ולהתאים לאחד הדפים הקרועים שמצאת באוהל את שמות בעלי החיים שהזואולוגית המשיכה למלמל. עלייך לבחור באמצעות האותיות לאיזה בעל חיים התיאור יכול היה להתאים. עלייך לבחור רק אות אחת לכל תיאור. גם אם יש יותר מאות אחת שמתאימה, צריך לבחור אחד בלבד. השורה הראשונה לא נקרעה ויכולה לשמש אותך כדוגמה לאופן רישום האות.
H | |
G | |
F | |
G | |
E | |
B | |
C | |
D |
סמן ב"נכון" (צד ימין) את המשפטים הנכונים וב"לא נכון" (צד שמאל) את המשפטים הלא נכונים.
סמן ב"נכון" (צד ימין) את המשפטים הנכונים וב"לא נכון" (צד שמאל) את המשפטים הלא נכונים.
אם לצורך השאלה נגדיר את חייו של בעל חיים מרגע הפריית הביצית, הרי ביונק מופיעות, בשלבים שונים של חייו, כליות מהטיפוסים הבאים:
במהלך קורס חולייתנים העלתה תלמידה את הטענה שאפרכסות אוזניהם של מוסיקאים גדולות מן הרגיל, עקב התפתחות שמאפשרת להם לשמוע טוב יותר. מורה הקורס טען שאין תהליך שיכול להסביר את גדילת האפרכסות של המוסיקאים. כשגדלה התלמידה (שהתשובה לא הניחה את דעתה) והפכה לחוקרת עצמאית בפני עצמה, החליטה לבדוק את הנושא. היא יצרה קשר עם מספר תזמורות קלאסיות והחליטה להשוות את גודל האפרכסת של מוסיקאים מבוגרים, בני 50 ומעלה, כדי לוודא שהיה להם מספיק זמן לפתח אפרכסות גדולות, אם אכן תהליך זה מתקיים. היא התעלמה מהמבוכה הקלה ומדדה את אפרכסות אוזניהם של המוסיקאים והשוותה את גודלן למדידות שערכה בין חברי הוריה שאינם מוסיקאים.
לצורך השאלה במבחן, נניח שהממצאים הראו שממוצע גודל אפרכסות אוזניהם של המוסיקאים היה גדול יותר מזה של מי שאינם מוסיקאים.