Think, Solve, and Learn למדת 0 מתוך 21

שים לב! - לא תוכל לראות התקדמות למידה ללא התחברות (תמיד תשאר על 0%)
לחץ פה להתחברות מהירה

shuffle help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מנואלה הבלשנית הספרדיה מטיילת באוסטרליה, ומוצאת שם קבוצת אנשים שמדברים שפה שלא נחקרה ותועדה מעולם. להפתעתה, היא שומעת שגם בשפה המקומית, כמו בספרדית, מכנים את הקרובים המבוגרים והמכובדים בשם מיוחד. איזו אפשרות מהרשימה הבאה היא הסבירה ביותר על מנת להסביר את הדמיון בין השפה החדשה ושפת האם של מנואלה, על פי *המודלים הטיפולוגיים*

(20 נק') - שאלה #57094

איזה מהמשפטים הבאים מכיל *פסוקית זיקה*

(20 נק') - שאלה #57097

האופנות משפיעה על השיח גם בתהלוך המידע, וגם באופן ההבעה הלשונית. איזה מההצהרות הבאות מסבירה עקרון זה?

(20 נק') - שאלה #57098

דנית היא בלשנית, חוקרת תחביר. היא יושבת מול המחשב ונתקלת במשפט הבא "יונית נסעה לירושלים באוטובוס האחרון". כעת על דנית להחליט האם רצץ המילים "באוטובוס האחרון" הוא מושא של הפועל (=משלים), או תיאור של הפועל (=נספח). איזה מהתשובות הבאות היא נכונה?

(20 נק') - שאלה #57099

איזה מהתיאורים הבאים מסביר באופו הטוב יותר את תפקיד הסביבה ברכישת השפה על פי *המודל הגנרטיבי*?

(20 נק') - שאלה #57101