Think, Solve, and Learn למדת 0 מתוך 32

שים לב! - לא תוכל לראות התקדמות למידה ללא התחברות (תמיד תשאר על 0%)
לחץ פה להתחברות מהירה

shuffle help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

___1___ לעולם רואה את הדבר הפרטי בפרטיותו. בעוד המושג והחוק הכללי הם בהכרח אימפרסונליים, הרי ___1___ רואה את הדברים ראייה פרסונאלית ומדבר תמיד בשמות פרטיים. ומכיוון שאין הוא יכול לדבר על חוק כללי, הריהו תמיד ___2____ מסוים. הוא רואה איפוא את העולם כ___3____ של כוחות ותולדותיהם ולא כ___4____.״

(20 נק') - שאלה #152848

קראו את הטקסט הבא (מתוך הספר ״הפילוסופים הקדם-סוקראטיים מאת ש. שקולניקוב, פרק 2): ״הסיבתיות המדעית יש בה יסוד של אנליזה: אין דבר A בתור שכזה פועל כולו על דבר B, אלא אספקט מסויים a שב-A פועל על אספקט מסוים b שב- B. כך, ניוטון איננו מסתכל על הארץ המושכת אליה תפוח, אלא על מסה מסוימת המושכת מסה אחרת. אך זו הבחנה מושגית בדבר הנתון, המבודדת בו אספקטים שאינם נתונים בעין, וזאת אין המיתוס עושה. במיתוס, A גורם ישירות ל-B, ללא תיווך וללא אנליזה״ כיצד תיארנו בקורס את היכולת האנליטית לבודד אספקט מושגי מסוים a מתוך דבר A, אשר מאפיינת חשיבה מדעית ונעדרת מהחשיבה המיתולוגית?

(20 נק') - שאלה #152849

בהמשך לשאלה הקודמת, בהעדר היכולת האנליטית להבחין באספקטים של הדברים, איך נאפיין את הקישוריות בין הדברים אשר מציעה החשיבה המיתית?

(20 נק') - שאלה #152850

מהו מובנו של המונח היווני ״לוגוס״ שאחריו מחפשים ההוגים היווניים מהקדם סוקרטיים ואילך?

(20 נק') - שאלה #152851

בעולם המינוחים של החשיבה היוונית, אם מצאתי את היסוד של מכלול של תופעות כך שיש בידי עקרון פשוט להסביר את המכלול הזה באופן שיטתי, מהו זה שמצאתי?

(20 נק') - שאלה #152852