Think, Solve, and Learn למדת 0 מתוך 50

שים לב! - לא תוכל לראות התקדמות למידה ללא התחברות (תמיד תשאר על 0%)
לחץ פה להתחברות מהירה

shuffle help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מדוע הקביעה של תאלס ״הכל מים״ מסמנת את המעבר ממיתוס ללוגוס?

(20 נק') - שאלה #158579

״המיתוס רואה את הפרטי בפרטיותו״ (ארנסט קאסירר) – על פי הנלמד בקורס, מה מבין התופעות הבאות משקפות את החשיבה המיתית כמי שרואה את הפרטי בפרטיותו?

(20 נק') - שאלה #158580

3. קראו את הטקסט הבא (מתוך הספר ״הפילוסופים הקדם-סוקראטיים מאת ש. שקולניקוב, פרק 2): ״הסיבתיות המדעית יש בה יסוד של אנאליזה: אין דבר A בתור שכזה פועל כולו על דבר B, אלא אספקט [כללי] מסויים a שב-A פועל על אספקט [כללי] מסויים b שב- B. כך, ניוטון איננו מסתכל על הארץ המושכת אליה תפוח, אלא על מסה מסוימת המושכת מסה אחרת [=קשר בין שני מופעים מסויימים של אותו אספקט כללי] אך זו הבחנה מושגית בדבר הנתון, המבודדת בו אספקטים שאינם נתונים בעין, וזאת אין המיתוס עושה. במיתוס, A גורם ישירות ל-B, ללא תיווך וללא אנאליזה״ על פי הנלמד בקורס, בהעדר יכולת אנליטית של החשיבה המיתית להבחין באספקטים כלליים של הדברים ולהציע באמצעותם קשרים, איך נאפיין את הקישוריות בין הדברים אשר כן מציעה החשיבה המיתית?

(20 נק') - שאלה #158581

4. מהו מובנו של המונח היווני ״לוגוס״ שאחריו מחפשים ההוגים היווניים מהקדם סוקרטיים ואילך?

(20 נק') - שאלה #158582

5. מה מבקשת לומר הקביעה של פרמנידס ״אחד להכרה ולהוויה״?

(20 נק') - שאלה #158583