לכל מערכת פתוחה מנגנוני משוב:
לכל מערכת פתוחה ישנה זרימה של תשומות מידע לארגון, תשומות המידע השונות מספקות לארגון אינדיקציה בקשר שיש לארגון עם הסביבה, הארגון מכניס אליו תשומות מידע אשר מתאימות לארגונו ומנפה את תשומות המידע הלא רלבנטיות , המערכת עושה זאת באמצעות מנגנוני קידוד.
איסוף המידע, המשוב החיובי מחזק את דרכי פעולת הארגון ואילו המשוב השלילי מתריע ועשוי לאפשר למערכת לתקן את הסטייה מהמטרות.
למשל: עזיבה ארגונית,שביעות רצון של לקוחות, דימוי שלילי של ארגון.