שאילת הנבדקים באופן עקיף ולא ישיר. מגלים פעמים רבות כי המידע כן נמצא אך ישנה בעיה בשליפה. כאשר ההבדל המרכזי בין מטלות עקיפות לישירות הוא, שמטלות זיכרון עקיפות הן דומות יותר לאופן שבו אנשים מקבלים מידע ביומיום.
1) דוגמא בולטת לכך היא מטלת פריימינג. אפשר לבדוק את הזיכרון של הנבדקים באופן זה שנותנים להם את רשימת המילים בהקשר אחר, לא נאמר להם כי בוחנים את הזיכרון שלהם.
2) Lexical decision- הנבדקים מקבלים מילים זרות או הברות תפל והם צריכים להחליט האם זו מילה אמיתית או לא.
3) Perceptual identification- הנבדקים מקבלים גרסה "גרועה" של מילה או תמונה והנבדק צריך לזהות אותה.