זיכרון פסיכולוגיה קוגניטיבית - זיכרון

לחץ כאן לכל השאלות

בניסוי השתמשו במטלת בראון פיטרסון: הציגו לנבדקים שלשות של אותיות, מטלת הסחה, ולאחר מכן ביקשו מהם לשלוף את המידע. התגובות הראו תמיכה/ביקורת והסבירו ע"י...

1
done
דעיכה שתומכת ברעיון של המודל המודאלי- ככל שההסחה ארוכה יותר נראה פחות ופחות זיכרון. - כשאין הסחה נבדקים זוכרים את האותיות (כמעט כולן) לפי הסדר. ואפשר לראות שהמידע דועך. דעיכה שתומכת ברעיון של המודל המודאלי- ככל שההסחה ארוכה יותר נראה פחות ופחות זיכרון. - כשאין הסחה נבדקים זוכרים את האותיות (כמעט כולן) לפי הסדר. ואפשר לראות שהמידע דועך. דעיכה שתומכת ברעיון של המודל המודאלי- ככל שההסחה ארוכה יותר נראה פחות ופחות זיכרון. - כשאין הסחה נבדקים זוכרים את האותיות (כמעט כולן) לפי הסדר. ואפשר לראות שהמידע דועך. - מה שעשו בניסוי הזה [כמו בהרבה ניסויים]: הניסיונות הראשונים של הניסוי לא נכנסו לניתוח הנתונים כיוון שהתייחסו אליהן כסוג של אימון, ולכן התוצאות לא כוללות את לפחות השלשה הראשונה שהנבדקים למדו. - השכחה היא לא פונקציה של זמן אלא של ההפרעה שהייתה, במקרה הזה- של הדברים הקודמים שלמדנו. הממצא הזה של דפוס השכחה של השלשה הראשונה הוא מנוגד למודל המודאלי, וההסבר החלופי הוא ששכחה קורית בגלל הפרעה ולא בגלל דעיכה.
by
מיין לפי

* השאלה נוספה בתאריך: 04-07-2023