דיכטר -בעקבות פרויד איתר מוטיבציות בסיסיות ומוצרים הקשורים אליהן, למשל :
לנהוג באחריות חברתית. לרוב הקונפליקט אינו מוד ע ואנו לא באמת מתלבטים איך להתנהג או להיות.
יישומים :
הבנה שיש מניעים ומוטיבציות סמויות )גם הצרכנים לא יוכלו להצביע על אותן מוטיבציות סמויות (
הפרספקטיבה מעלה את האפשרות שהאגו מסתמך על הסימבוליות של מוצרים כדי לפשר בין דרישות האיד
והמגבלות של הסופר אגו. הרבה פעמים אפשר לענות על התשוקות שאין להם מענה באמצעים סימבולים )כלומר:
תיעול התשוקות שאינן מקובלות על פי נורמות חברתיות לשימוש במוצרים, וכך חוויה של הפרי האסור(.
כל הנושא של סמלים סקסיסטיים בפרסומות עונה על הצורך של האי ד- מראים בפרסומות האלו דברים שקשורים
לסקס וכ ך המוצרים המפורסמים עונים על התשוקות.
דיכטר )בעקבות פרויד( איתר מוטיבציות בסיסיות ומוצרים הקשורים אליהן, למשל )רשימה חלקית(:
כוח וגבריות: מוצרים עתירי סוכר, ארוחת בוקר גדולה, בשר אדום,
•
ביטחון: גלידה, מוצרי מאפה ביתיים
ארוטיקה: ממתקים, כפפות, גבר ומצית סיגריה לאישה
•
מוסריות וניקיון: לחם לבן, בדי כותנה, שיבולת שועל
•
קבלה חברתית: קפה )שותפות(, צעצועים )חיבה ואהבה(, סבון )קבלה(
•
אינדיבידואליות: אוכל גורמה, וודקה, בושם
•
סטטוס: ויסקי, שטיחים
•
נשיות: עוגות ועוגיות, משי, תה
•
תגמול: סיגריות, אלכוהול, גלידה, עוגיות
•
שליטה בסביבה: מוצרי חשמל למטבח, סירות, ציוד ספורט
•
תשוקה להיות קשורה לדברים (Desalination) : אביזרים לעיצוב הבית, תוכניות בוקר ברדיו
•
קסם ומיסתורין: מרק )כוח ריפוי(, צבע )לצביעת קירות למשל(, משקאות מוגזים
•
ביקורת על זרם המחקר הזה :
נותן