סמיר, נאג'ח ואחלאם מעוניינות לשנות את תפריט התזונה בגני הילדים באום אל פאחם. הן ביצעו אבחון קהילתי וזיהו את הנתונים הבאים:
- בכל גני הילדים יש מבשלות שמכינות אוכל טרי לארוחת צהריים כל יום לילדים ולילדות
- תפריט ארוחת הצהריים נבנה על ידי המבשלות, ונמצא כי הוא מגוון ומכיל ירקות מבושלים, ירקות טריים, קטניות/פחמימות מלאות ומנת חלבון
- המבשלות מקפידות על בישול ללא הרבה שמן וסוכרים
-צוות הדן לא יושב לאכול יחד עם הילדים סביב השולחן, אלא אוכל כריך שהביאו מהבית
- נמצא כי 80% מהילדים והילדות מביאים לארוחת הבוקר כריך עם שוקולד
- נמצא כי 50% מהילדים לא מגיעים עם ירק או פרי בקופסת האוכל
בהרצאה הדיאטנית הסבירה כי "חשוב להראות לילדים שהמבוגר האחראי עליהם יושב לאכול איתם. על ידי הדגמת התנהגות הילדים לומדים כיצד יושבים ליד שולחן, מנסים טעמים חדשים שלא ניסו קודם, וזהו גם זמן נהדר לשיחה על חשיבות אכילה של פירות וירקות".
איזו תיאוריה עומדת בבסיסה של אמירה זו?
סמיר, נאג'ח ואחלאם מעוניינות לשנות את תפריט התזונה בגני הילדים באום אל פאחם. הן ביצעו אבחון קהילתי וזיהו את הנתונים הבאים:
- בכל גני הילדים יש מבשלות שמכינות אוכל טרי לארוחת צהריים כל יום לילדים ולילדות
- תפריט ארוחת הצהריים נבנה על ידי המבשלות, ונמצא כי הוא מגוון ומכיל ירקות מבושלים, ירקות טריים, קטניות/פחמימות מלאות ומנת חלבון
- המבשלות מקפידות על בישול ללא הרבה שמן וסוכרים
-צוות הדן לא יושב לאכול יחד עם הילדים סביב השולחן, אלא אוכל כריך שהביאו מהבית
- נמצא כי 80% מהילדים והילדות מביאים לארוחת הבוקר כריך עם שוקולד
- נמצא כי 50% מהילדים לא מגיעים עם ירק או פרי בקופסת האוכל
בהרצאה הדיאטנית הסבירה כי "חשוב להראות לילדים שהמבוגר האחראי עליהם יושב לאכול איתם. על ידי הדגמת התנהגות הילדים לומדים כיצד יושבים ליד שולחן, מנסים טעמים חדשים שלא ניסו קודם, וזהו גם זמן נהדר לשיחה על חשיבות אכילה של פירות וירקות".
איזו תיאוריה עומדת בבסיסה של אמירה זו?
* השאלה נוספה בתאריך: 28-08-2023