תיאוריות פסיכודינמיות פסיכולוגיה שיקומית אחוה תיאוריות פסיכודינמיות שנתון תשפה

לחץ כאן לכל השאלות

שאלה 42 אל מול אידיאולוגיה של בהירות ופתיחות בתקשורת ארגונית הופיעה עמימות כאסטרטגיה. עמימות בתקשורת ארגונית משמשת לארבע פונקציות מרכזיות .סמן התשובה הבלתי נכונה.

1
done
הסבר: עמימות בתקשורת ארגונית היא אסטרטגיה שנועדה לשרת מטרות שונות, ולעיתים אף סותרות, בהתאם להקשר ולצרכי הארגון. ארבע פונקציות מרכזיות של עמימות בתקשורת ארגונית כוללות: יכולת לקדם אחדות במגוון (תשובה 2) – נכונה. עמימות מאפשרת להביא אנשים מרקעים ודעות שונות להסכים על מסרים כלליים, מבלי להיכנס לפרטים שעלולים לגרום למחלוקות. יכולת לשמר עמדות פריווילגיות (תשובה 3) – נכונה. כאשר המידע אינו חד-משמעי, בעלי הכוח בארגון יכולים לשמר יתרונותיהם ולהימנע משינויים שעלולים לפגוע במעמדם. יכולת לקדם שינוי ארגוני (תשובה 4) – נכונה. עמימות מאפשרת למנהלים לקדם שינויים מבלי לעורר התנגדות ישירה, מאחר שהמשמעות המדויקת של השינוי נותרת פתוחה לפרשנויות שונות. לעומת זאת: יכולת למנוע אפשרות של הכחשה (תשובה 1) – לא נכונה. למעשה, עמימות דווקא מאפשרת הכחשה, משום שהמסרים אינם חד-משמעיים. מנהלים וארגונים יכולים לטעון שלא התכוונו לדברים שהובנו באופן מסוים, או לשנות את הפרשנות שלהם בדיעבד.
by
מיין לפי

* השאלה נוספה בתאריך: 16-02-2025