Rotem Sokolovsky1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
תאים מחולקים (הזרקת דלק לא ישירה) - תא קדם בעירה, תא מערבולת:
תא מערבולת: במהלך הדחיסה האוויר נדחף לתוך תא מערבולת בכיוון משיק לדופן ובכך בתא נוצרת תנועת מערובלת, הבעירה מתחילה בתא המערבולת. תוצרים חמים של הבעירה וטיפות הדלק הלא שרופות יוצאים חזרה לצילינדר והבעירה נמשכת שם.
יתרונות: עבודה שקטה יותר, אין דרישות גבוהות לאיכות תרסיס הדלק (הזרקה בלחצים יחסית נמוכים דרך מזרקים עם נחיר אחד), המנוע רב דלקי.
חסרונות: מהירויות הזורם בשני הכיוונים גבוהות מאוד, לכן קיימים איבודי חופ יחסית גובים לדפנות, התנעה בטמפ' נמוכה יותר קש, בד"כ דורש מצת להתנעה, *** צריכת דלק גבוהה יותר בהשוואה לתאים פתוחים***
[תא קדם בעירה באופן עקרוני דומה לתא מערבולת, אבל גודל יחסי של תא קדם בעירה קטם יותר וכ-80% של אנרגיית החום משתחררת לצילינדר]