5. חוקרת בחנה את הקשר בין ביטחון עצמי של סטודנטים (confidence) וכמות הפניות לעזרה מהמרצה בעת בחינה באוניברסיטה (questions). השערתה היא שככל שלסטודנט יש ביטחון עצמי גבוה יותר, הוא ישאל פחות שאלות בזמן הבחינה. יחד עם זאת, היא שיערה שישנו משתנה מתערב, והוא רמת החרדה של הסטודנט (anxiety). היא ערכה תצפית בבחינה בקורס שיטות מחקר וספרה את מספר הפניות של הסטודנטים לשאלות מהמרצה. לפני הבחינה היא העבירה לנבחנים שאלון לבדיקת חרדה ובטחון עצמי. לפניכם תוצאות הניתוחים הסטטיסטיים שערכה החוקרת.
א. לפי הניתוח שהיא ערכה, האם החוקרת שיערה שהמשתנה המתערב הוא משתנה ממתן או משתנה מתווך?
5. חוקרת בחנה את הקשר בין ביטחון עצמי של סטודנטים (confidence) וכמות הפניות לעזרה מהמרצה בעת בחינה באוניברסיטה (questions). השערתה היא שככל שלסטודנט יש ביטחון עצמי גבוה יותר, הוא ישאל פחות שאלות בזמן הבחינה. יחד עם זאת, היא שיערה שישנו משתנה מתערב, והוא רמת החרדה של הסטודנט (anxiety). היא ערכה תצפית בבחינה בקורס שיטות מחקר וספרה את מספר הפניות של הסטודנטים לשאלות מהמרצה. לפני הבחינה היא העבירה לנבחנים שאלון לבדיקת חרדה ובטחון עצמי. לפניכם תוצאות הניתוחים הסטטיסטיים שערכה החוקרת.
א. לפי הניתוח שהיא ערכה, האם החוקרת שיערה שהמשתנה המתערב הוא משתנה ממתן או משתנה מתווך?
* השאלה נוספה בתאריך: 02-07-2019