תשובה 3 היא הנכונה. הניסוי של מילגרם (Millgram) הוא הניסוי הקלאסי ביותר בקאנון של הפסיכולוגיה החברתית העוסק בנושא הציות. את הניסוי ערך מילגרם במטרה להדגים את השפעת המצב על התנהגות הפרט. במחקר של מילגרם הנבדקים נקלעו למצב זר לחלוטין והתגלה כי במצב כזה נוטים בני האדם לעשות כפי שציוו עליהם. לכן, אחת ממסקנות המחקר היא כי רמת הציות עולה במצבי עמימות, תשובה 3. עם זאת, ציות אינו מעיד בהכרח על שינוי פנימי בעמדות, לכן מסיח 1 אינו נכון. ממצאי המחקר של מילגרם מצביעים על כך שבני אדם אינם מגלים נכונות למלא הוראות רק של דמויות סמכותיות לגיטימיות, אלא גם של קבוצות של בני אדם רגילים, מסיח 2. בנוסף, נמצא כי הסיבה המכרעת לאפקט הציות היא משתנים מצביים ולא משתני אישיותיים. לראיה, רבים לא הרגישו בנוח לתת את השוק החשמלי אך עשו זאת בעקבות המשתנים המצביים ולכן מסיח 4 אינו נכון.