סחר אלקטרוני סחר אלקטרוני בן גוריון

לחץ כאן לכל השאלות

אתר השוואת המחירים "השווה לי", מציג שתי פרסומות. ערך ה-CTR (Click through rate) עבור פרסומת מספר 1 הוא 0.1 ועבור פרסומת מספר 2 הוא 0.02, ללא תלות בפרסומת המוצגת. קיימים שלושה מפרסמים המעוניינים לפרסם באתר. ערך ה-Value per click של המפרסמים הוא 15$, 11$ ו-6$ עבור המפרסמים 1, 2 ו-3 בהתאמה. האתר משתמש במנגנון Generalized Second Price Auction (GSP) לשם שיוך מקומות הפרסום למפרסמים ותמחור הפרסומות per click. מפרסם מספר 3 מציע bid קבוע של 6$, מידע זה ידוע למפרסמים 1 ו2. ערכי ה-bid וה-value per click של המפרסמים 1 ו-2 אינו ידוע למפרסמים אחרים. ערך ה-bid ניתן ב-cent (רזולוציה של 0.01$) מהו ערך ה-bid המקסימלי הנכון עבור מפרסם מספר 2?

1
done
אם אתה במקום השני אתה יודע בוודאות כמה אתה משלם וכמה תרוויח.. לעומת המקום הראשון שאנחנו לא יודעים וכדי לדעת מאיזה שלב כדאי להפסיק נשווה בין המשוואות: נשתמש בנוסחה לחישוב רווח של מפרסם: CTR(Vi-bi): מאחר ומדובר ב-GSP המקום אם המשתמש השני יהיה במקום השני הוא ישלם את הערך של זה שבא אחריו כלומר המקום השלישי- והערך הוא 6. מכאן שהמשוואה היא (11-6)*0.02 = 0.1 (הפרסומת השנייה מרוויחה 0.02) כדי לדעת מהו הביד המקסימלי נעשה משוואה עם נעלם עבור הפרסומת ה-1 עם 0.1 ונשווה אותה למה שחישבנו. כלומר (x-11)*0.1 = 0.1 מכאן יוצא ש-X = 10. (הכוונה 11 פחות x) בסדר הזה.
by
מיין לפי

* השאלה נוספה בתאריך: 26-06-2021