"כל אחד מששת הסעיפים הבאים מהווה ייחוס של אמירת דברים מסוימים לדובר כלשהו. על מנת לענות על השאלה שבהמשך, עליך לקבוע באילו סעיפים קיימת התאמה הגיונית בין הדובר, לבין העמדה המשתמעת מהדברים המיוחסים לו.
א. ג'ון סטיוארט מיל: "כבר מילדותי היה ברור לי כי תאוריית התועלתנות היא תיאוריה מוסרית מושלמת – כזו שאינה זקוקה לשינוי או שיפור כלשהו, אפילו לא לליטוש מילולי קל, אלא זקוקה רק הפצתה בקרב הציבור.
ב.עמנואל קאנט: ״תבונה אנושית היא דבר נהדר, ועל כל אדם להרחיב את אופקיו באמצעות מסעות ברחבי העולם - ההיכרות עם ניסיונם המעשי של אנשים מתרבויות שונות, בהחלט יכולה לתרום לפיתוח מוסר גרמני, שאינו יכול להיות מנותק מהמציאות העכשווית בת ימינו״.
ג. אדוארד פרימן: "הטיפוס הזה מילטון משיקגו הסיר אחריות באופן לא הגיוני את האחריות הן מהפירמה והן ממי שמנהל אותה – לו היה מאמץ את גישתי, הפירמה ומנהליה עדיין יכלו לפעול האינטרס של בעלי המניות, אבל באופן כזה שייקח בחשבון גם את אחריותם כלפי גורמים אחרים.
ד. לי אייקוקה (מנכ"ל פורד בשנות ה 60-70): "לו המהנדסים היו שומעים בקולי, ומקבלים את עצת המחלקה הכלכלית, היינו מייצרים מכונית מאוד בטיחותית, בעלות נמוכה משמעותית מזו של הפורד פינטו״.
ה. ג׳רי סיינפלד וחבורתו: "חבל שהעולם מלא בנזירות ובהרבה אנשים טובים אחרים שעוזרים לכולם - זה ממש חיסל את האפשרות שנוכל להקדיש את חיינו לסיוע לאלו הנמצאים בצרה״.
ו. מילטון פרידמן: "מנהל משוחרר לחלוטין מאחריות מוסרית כלשהי"
"כל אחד מששת הסעיפים הבאים מהווה ייחוס של אמירת דברים מסוימים לדובר כלשהו. על מנת לענות על השאלה שבהמשך, עליך לקבוע באילו סעיפים קיימת התאמה הגיונית בין הדובר, לבין העמדה המשתמעת מהדברים המיוחסים לו.
א. ג'ון סטיוארט מיל: "כבר מילדותי היה ברור לי כי תאוריית התועלתנות היא תיאוריה מוסרית מושלמת – כזו שאינה זקוקה לשינוי או שיפור כלשהו, אפילו לא לליטוש מילולי קל, אלא זקוקה רק הפצתה בקרב הציבור.
ב.עמנואל קאנט: ״תבונה אנושית היא דבר נהדר, ועל כל אדם להרחיב את אופקיו באמצעות מסעות ברחבי העולם - ההיכרות עם ניסיונם המעשי של אנשים מתרבויות שונות, בהחלט יכולה לתרום לפיתוח מוסר גרמני, שאינו יכול להיות מנותק מהמציאות העכשווית בת ימינו״.
ג. אדוארד פרימן: "הטיפוס הזה מילטון משיקגו הסיר אחריות באופן לא הגיוני את האחריות הן מהפירמה והן ממי שמנהל אותה – לו היה מאמץ את גישתי, הפירמה ומנהליה עדיין יכלו לפעול האינטרס של בעלי המניות, אבל באופן כזה שייקח בחשבון גם את אחריותם כלפי גורמים אחרים.
ד. לי אייקוקה (מנכ"ל פורד בשנות ה 60-70): "לו המהנדסים היו שומעים בקולי, ומקבלים את עצת המחלקה הכלכלית, היינו מייצרים מכונית מאוד בטיחותית, בעלות נמוכה משמעותית מזו של הפורד פינטו״.
ה. ג׳רי סיינפלד וחבורתו: "חבל שהעולם מלא בנזירות ובהרבה אנשים טובים אחרים שעוזרים לכולם - זה ממש חיסל את האפשרות שנוכל להקדיש את חיינו לסיוע לאלו הנמצאים בצרה״.
ו. מילטון פרידמן: "מנהל משוחרר לחלוטין מאחריות מוסרית כלשהי"
* השאלה נוספה בתאריך: 11-07-2021