מה מבקש ללמד זנון באמצעות משל אכילס והצב?
א. אם התנועה מורכבת מאוסף של נקודות בדידות אז כל רגע של תנועה הוא למעשה רגע של מנוחה.
ב. בניגוד למה שמורים החושים שלנו הרי שעל פי ההגיון אין להבחין בין אכילס ובין הצב, שכן המציאות האמתית היא יש אחד ללא ריבוי.
ג. שמהירותו של כל פרט בטבע נובעת מהמין הטבעי אליו הוא משתייך, ושזו הסיבה בגללה אכילס יכול לעקוף צב, ברדלס יכול לעקוף ג׳ירף, השמש נעה והארץ נחה, וכו׳ וכו׳.[[[
ד. אם תנועה היא מעבר של גוף ממקום למקום על קו רצוף שניתן לחלוקה אינסופית, אז אכילס לעולם לא יוכל להגיע למקומו של הצב ולמעשה תנועה במרחב איננה אפשרית כלל.
מה מבקש ללמד זנון באמצעות משל אכילס והצב?
א. אם התנועה מורכבת מאוסף של נקודות בדידות אז כל רגע של תנועה הוא למעשה רגע של מנוחה.
ב. בניגוד למה שמורים החושים שלנו הרי שעל פי ההגיון אין להבחין בין אכילס ובין הצב, שכן המציאות האמתית היא יש אחד ללא ריבוי.
ג. שמהירותו של כל פרט בטבע נובעת מהמין הטבעי אליו הוא משתייך, ושזו הסיבה בגללה אכילס יכול לעקוף צב, ברדלס יכול לעקוף ג׳ירף, השמש נעה והארץ נחה, וכו׳ וכו׳.[[[
ד. אם תנועה היא מעבר של גוף ממקום למקום על קו רצוף שניתן לחלוקה אינסופית, אז אכילס לעולם לא יוכל להגיע למקומו של הצב ולמעשה תנועה במרחב איננה אפשרית כלל.
* השאלה נוספה בתאריך: 13-07-2022