מה מבקש ללמד זנון באמצעות משל החץ?
א. אם התנועה מורכבת מאוסף של נקודות בדידות אז כל רגע של תנועה הוא למעשה רגע של מנוחה, ולכן תנועה במרחב בדיד היא פרדוקסלית ולא יכולה להיות ממשית.
ב. בניגוד למה שמורים החושים שלנו הרי שעל פי ההגיון אין להבחין בין החץ ובין המטרה אליה נע החץ, שכן המציאות האמתית היא יש אחד ללא ריבוי.
ג. שמהירותו של כל פרט בטבע נובעת מהמין הטבעי אליו הוא משתייך, ושזו הסיבה בגללה חץ עשוי עץ יהיה שונה במהירותו מחץ עשוי מתכת.
ד. אם תנועה היא מעבר של גוף ממקום למקום על קו רצוף שניתן לחלוקה אינסופית אז החץ לא יכול לעולם להגיע אל המטרה, ולכן תנועה במרחב רציף היא פרדוקסלית ולא יכולה להיות ממשית.
מה מבקש ללמד זנון באמצעות משל החץ?
א. אם התנועה מורכבת מאוסף של נקודות בדידות אז כל רגע של תנועה הוא למעשה רגע של מנוחה, ולכן תנועה במרחב בדיד היא פרדוקסלית ולא יכולה להיות ממשית.
ב. בניגוד למה שמורים החושים שלנו הרי שעל פי ההגיון אין להבחין בין החץ ובין המטרה אליה נע החץ, שכן המציאות האמתית היא יש אחד ללא ריבוי.
ג. שמהירותו של כל פרט בטבע נובעת מהמין הטבעי אליו הוא משתייך, ושזו הסיבה בגללה חץ עשוי עץ יהיה שונה במהירותו מחץ עשוי מתכת.
ד. אם תנועה היא מעבר של גוף ממקום למקום על קו רצוף שניתן לחלוקה אינסופית אז החץ לא יכול לעולם להגיע אל המטרה, ולכן תנועה במרחב רציף היא פרדוקסלית ולא יכולה להיות ממשית.
* השאלה נוספה בתאריך: 13-07-2022