נצילות נפחית שווה למסת האוויר הנכנס לצילנדר חלקי (נפח הצילנדר * צפיפות האוויר בתנאי סביבה)
מתוך משוואה של גזים אידאלים, מסת האוויר תלויה בטמפרטורה שנמצאת במכנה. ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר המסה קטנה יותר
הגדלת יחס הדחיסה גורמת להקטנת נפח אשר שאריות הגזים תופסים בצילינדר אחרי מהלך הפליטה.
בעומס מרבי - רוצים להקטין את שארית הגזים מהמחזור הקודם, סוגרים מעט אחרי נקודה מתה עליונה
בעומס חלקי וסרק - נרצה יותר גזים מהמחזור הקודם שישארו, נסגור את שסתם הפליטה מאוחר יותר (יותר גזים שרופים ישארו)
Itay Nadav3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 30
*התכוונת נסגור מוקדם יותר = יותר גזים שרופים ישארו
החזרה פנימית של גזים שרופים לצילינדר – דבר רצוי בעומסים גדולים
מצגת 4 שקופית 45
בצילינדר של מנוע עם מגדש (על או טורבו) לחץ מרבי וטמפרטורה מרבית יותר גבהים, לכן יש סכנה לנקישות (Knocking). לכן יש דרישות יותר גבוהות לסוג הדלק (מספר אוקטן).
Orel Hamamy0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
השאלה פה היא על דיזל.
במנוע דיזל הצתה עצמית היא רצויה ולכן מספר הצטאן יכול להיות נמוך (דלק שניצת בקלות)
Rotem Sokolovsky1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
סוג מדחס: דינמי
עקרון פעולה: המדחס מאיץ אוויר למהירויות גבוהות מאוד ואחר כך מאט טותו בדיפיוזר.
לפי חוק ברנולי, האנרגיה הקינטית הופכת לאנרגיה פוטננציאלית (לחץ).
במגדש צנטיפוגלי לחץ הגדישה נמוך במהירויות נמוכות של המנוע וגבוה במהירויות גבוהות של המנוע.
טמפ' האוויר ביציאה היא הכי נמוכה.
*בסל"ד גבוה היעילות היא הכי גבוהה.*
(מגדשי על ברגי ורוטס לא תלוים בסל"ד)
[מגדש טורבו תלוי בסל"ד- תלות של לחץ גדישה באנרגיה קינטית של גזי הפליטה ובכך במהירות סיבוב המנוע]
למנוע אשר מצויד ע"י Twincharger יש גם מגדש על וגם מגדש טורבו