Kfir Langerman-3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 25
קל
Rotem Sokolovsky2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
מנוע דיזל עובד בתערובות עניות ועניות מאוד עם עודף חמצן ולכן פולט פחות פחמימנים ופחמן חד חמצני בגזי הפליטה.
(במנוע בנזין היחס דחיסה נמוך יותר ולכן הטמפ' המרבית נמוכה יותר, כתוצאה מיכך נפלטים פחות תחמוצות חנקן וחלקיקים בגזי הפליטה).
קיים יחס ישיר בין לחץ אפקטיבי ממוצע לבלימה לבין נפח המנוע
Rotem Sokolovsky0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
(?) "הסיבה לקח יחס דלק-אוויר במנוע בנזין (1:15) לבין יחס דלק-אוויר במנוע דיזל (1:20). אם ניקח שני מנועים בעלי אותו נפח, בעומס מרבי בצילנדר של מנוע בנזין נמצא יותר דלק ומשתחררת יותר אנרגיה. " (?)
מגדש טורבו מונע ע"י אוויר טרי הנכנס למנוע ונזרם על להבים של טורבינה לפני כניסתו לצילנדר
Rotem Sokolovsky3 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
מגדש טורבו- מונע ע"י גזי פליטה הזורמים על להבים של טורבינה רדיאלית ומסובבים אותה. תלות של לחץ גדישה באנרגיה קינטית של גזי הפליטה ובכך במהירות סיבוב המנוע.
מגדש על- אחוז מהספק המנוע הולך להנעת מגדש על, המגדש יכול לספק אוויר בלחץ גבוה בכל טווח המהירויות של המנוע.
מזרק משולב משאבה משמש ככלי להזרקת דלק רק במנועי דיזל
Rotem Sokolovsky1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 45
תאים מחולקים (הזרקת דלק לא ישירה) - תא קדם בעירה, תא מערבולת:
תא מערבולת: במהלך הדחיסה האוויר נדחף לתוך תא מערבולת בכיוון משיק לדופן ובכך בתא נוצרת תנועת מערובלת, הבעירה מתחילה בתא המערבולת. תוצרים חמים של הבעירה וטיפות הדלק הלא שרופות יוצאים חזרה לצילינדר והבעירה נמשכת שם.
יתרונות: עבודה שקטה יותר, אין דרישות גבוהות לאיכות תרסיס הדלק (הזרקה בלחצים יחסית נמוכים דרך מזרקים עם נחיר אחד), המנוע רב דלקי.
חסרונות: מהירויות הזורם בשני הכיוונים גבוהות מאוד, לכן קיימים איבודי חופ יחסית גובים לדפנות, התנעה בטמפ' נמוכה יותר קש, בד"כ דורש מצת להתנעה, *** צריכת דלק גבוהה יותר בהשוואה לתאים פתוחים***
[תא קדם בעירה באופן עקרוני דומה לתא מערבולת, אבל גודל יחסי של תא קדם בעירה קטם יותר וכ-80% של אנרגיית החום משתחררת לצילינדר]
Dolev Papo0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 106
מצגת 7 שקופית 10
במנוע דיזל בעל תא פתוח עם עוצמת המערבולת נמוכה, תרסיס הדלק פוגע בדפנות התא ונוצרת שכבת הדלק על הדופן