בהרצאה 6 ובמאמר של נילסן אמינות כן מופיע בתור מימד שימושיות, והיחיד שלא מופיע זה "שביעות רצון".
Ori Elkobi20 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 360
לימודיות - המידה שבה הממשק ניתן ללמידה על ידי המשתמש.
יעילות - המידה שבה השימוש בממשק הוא יעיל.
זכירות - מידת הקלות שבה המשתמש זוכר את פעולות הממשק.
שגיאות - כמות הטעויות הפוטנציאלית הקיימת בממשק.
שביעות רצון - מידת שביעות הרצון של המשתמש מהממשק.
(ויקיפדיה)
Daniel Margalit2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 120
מתקשר לעץ פורש של נילסן (עמ' 56 בסיכום הארוך). easy to learn, efficient to use, subjectively pleasing ו-few errors מהוות חלק מ-usability בעוד reliability הוא חלק מ-practical acceptability
עקומת הלמידה שונה בין מערכת המיועדת למשתמש מיומן לבין כזו המיועדת עבור משתמש חדש/מזדמן ב -
נראה לי שזה קשור לגרפים שהוא הראה שקופית 18 במצגת על משתמשים ושימושיות
בתוכנית הטלויזיה 1" נגד "100 3 התשובות האפשריות לשאלה מוצגות על מסך מלמעלה למטה וכפתורי הבחירה עליהם
נדרש המתמודד ללחוץ מסודרים מימין לשמאל. הבעיה העיקרית עם תכנון זה היא:
"מכונה לחיתוך נייר מאפשרת להתחיל בפעולת החיתוך רק כאשר שתי הידיים לוחצות בו-זמנית על שני כפתורים שונים."
לאיזה מעקרונות העיצוב של נורמן ניתן לשייך דוגמה זו?
בהערכת מומחה ובסקרים לא מעורבים משתמשים נבחרים המייצגים את שאר המשתמשים?
Amir Stadler0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 384
הערכת מומחה - לא משתמשים מייצגים אלא מומחים מקצועיים
סקרים - לוקחים משתמשים מייצגים אבל לא מבצעים פעולות עם הממשק (לא באופן שניתן לתחקור בכל מקרה...)
מורן נפטון0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 0
אם הם לא מבצעים פעולות מול הממשק, אז מול מה כן?
Amir Feldman0 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 453
נשמע הגיוני שרוב הסקרים יהיו לאחר שימוש במערכת, יש אופציה גם כנראה של סקרים של כדאיות פיתוח המנשק בכלל אבל זה כנראה פחות נפוץ. נשמע כמו תשובה אפשרית נוספת
במערכת ההפעלה של מקינטוש התפריטים ממוקמים תמיד בפס העליון ביותר של המסך. ב ,Windows לעומת זאת, התפריטים ממוקמים בפס אחד מתחת לפס הכותרת. בהנחה שגודל הפריטים בתפריט זהה בשתי מערכות ההפעלה, הפתרון
העדיף בהיבט של חוק פיץ (Fitts) הוא –
Alon Maharshak-1 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 15
למה? לא עדיף מרחק קרוב יותר ופחות תנועה עם העכבר? כלומר הwindows?
Ori Elkobi5 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 360
"Fitts' law is not just about target size and distance; it's also about the number of targets. The more targets, all else being equal, the longer the task will take. Hierarchicals automatically add one extra target. Making it difficult to enter a second-level menu adds an additional target, the second-level menu itself."
גם לפי מה שהבנתי פיץ מעדיף דברים שנמצאים בקצוות של המסך.
מקור:
http://www.asktog.com/columns/022DesignedToGiveFitts.html
Liran Farage-2 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 1
ממה שאני מבין, בגלל שהתפריטים במקינטוש נמצאים באותו פס של הכותרת אז אתה נאלץ לזוז פחות עם העכבר. במקרה של וינדוס המרחק גדל לכן מקינטוש עדיף.
Nevo Mashiach31 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
Liad Bercovich4 נקודות ·
יותר מ-6 חודשים
( תגובות)
מוניטין: 140
מניפולציה ישירה (באנגלית: Direct Manipulation) מתארת גישה לאינטראקציה בין אדם למחשב שבה האדם מפעיל את המחשב דרך עצמים (objects) כאשר העצמים והפעולות מיוצגים על מסך המחשב באופן רציף והפעולות הפיזיות של האדם על העצמים הן מהירות, מתווספות, ניתנות לשינוי, וזוכות למשוב מידי ומתמשך[1].
ויקפדיה