מכשירי הסמרטפון והטבלט החדשים מאבדים ממחירם עם יציאת דגמים מתקדמים יותר כאשר מוחדרים מתחרים חדשים לשוק עשוי מחירם להיות נמוך ב-49% ויותר ממחירם עם ההשקה.
שיטת המחרה זו מבוססת על אסטרטגיה מסוג:
זה כן גריפה, בגריפה כאשר מוצר חדש יוצא לשוק מתמחרים אותו גבוה מאוד ולאחר מכן מורידים את המחיר כאשר המוצר מתיישן.
רשת הסופרמקטים "כמעט חינם" פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים בתביעה להכריז על ויסוצקי, יצרנית התה, כמונופול ולכפות עליה תנאים מסחריים זהים לכל נקודות המכירה.
פעולה זו עשויה לנבוע מ: