לפי אסכולת סדר היום: לאמצעי תקשורת ההמונים נודעת השפעה חשובה בעצם יכולתם להעלות נושאים לדיון, מחשבה וטיפול. עצם הפרסום של נושא כלשהו והבלטתו בזמן מסוים, גם אם היה קיים קודם לכן והיה מוכר, מאלץ בני אדם ומוסדות לתת את הדעה לנושא זה
הציבור לא רק לומד על סוגיות ונושאים אחרים מתוך אמצעי התקשורת אלא אף לומד על החשיבות המיוחסת לנושא מסוים מתוך הדגש שאמצעי התקשורת מעניקים לו, הדגש הוא המשנה את החשיבות
הסיקור התקשורתי קובע את העדיפויות בו ייתפסו הנושאים השונים בשני מובנים:
1. סיקור- נושאים הזוכים לסיקור לעומת אלו שלא, נושאים מסוקרים נתפסים כחשובים
2. היקף הסיקור- היקף הסיקור מעיד על חשיבות הנושא
על פי מקומבס ושו: הבוחרים החשיבו יותר את הנושאים שהופיעו במדיית ההמונים ולהפך, נושאים שלא זכו לסיקור הם החשיבו פחות. הם ייחסו חשיבות מועטה לנושאים שמועמדים המתמודדים עצמם הדגישו במסע הבחירות אך לא זכו לסיקור בתקשורת.