אילו מהעובדות הבאות עשויות להסביר מדוע ברצף ה-DNA של הגן SRY אין כניסות של טרנספוזונים, בעוד כניסות של טרנספוזונים
בלוקוסים המקודדים לגנים אחרים הינן שכיחות
בצמחי האפונה של גרגור מנדל, צבע התרמיל וצבע האפון הן שתי דוגמאות לתכונות
שמתפצלות. האלל לתרמיל ירוק הוא דומיננטי על האלל של תרמיל צהוב, ובאפון עצמו
לעומת זאת, האלל הצהוב דומיננטי על ירוק. אילו מהמשפטים הבאים מתיישבים עם עובדה
זו
בשיעור למדנו שאפילו פנוטיפים שלכאורה נראים בינאריים ופשוטים (כמו זוויג ביונקים) הם
בעצם מורכבים, ומושפעים ממספר רב של גנים. עם זאת, ההתפצלות צאצאי ההכלאות של
מנדל לצבע האפון מצביעות על מעורבות של לוקוס יחיד. אילו מהמשפטים הבאים יכול
להסביר סתירה זו והוא הסביר ביותר?
זוג תאומים זהים נמצאו כנשאים של אותה מוטציה מיטוכונדריאלית. אם זאת, אצל כל אחד
מהם המוטציה באה לידי ביטוי ברקמות שונות בגוף. אילו מהמשפטים הבאים נכון בודאות?
בהרצאה תוארה שיטה חדשה יחסית לקבלה מהירה של צמחים הומוזיגוטיים. השיטה בנויה
על התהליך הבא: היסטון 3 מסוג CENH3 מהווה חלק מהנוקלואזום באזור הצנטרומר.
נוכחות CENH3 מגדירה את מיקום הצנטרומר ומאפשרת קישור לסיבי כישור החלוקה.
מוטציות ספציפיות בחלבון CENH3 של אחד ההורים פוגעות ביצירת זיגוטה תקינה. לכן
יצירה מכוונת של אותה מוטציה מסוימת בחלבון CENH3 יוצרת קו שבהכלאה מדיר את
עצמו מהזיגוטה, כך שנוצרים צאצאים הפלואידים. אם רוצים להשתמש בטכניקה הזאת
ליצירה מהירה של קווי inbreds Recombinant ,אלו מהדרכים הבאות נראית הכי
הגיונית?