חברת מזון בריאות זיהתה כי ישנם צרכנים שרוכשים את מוצריה לעיתים רחוקות. החברה מעוניינת לפנות לפלח שוק זה במבצעים שיווקיים בכדי לנסות לגרום להם לרכוש את מוצריה בתדירות גבוהה יותר.
באיזה סוג של פילוח השתמשה החברה?
על פי הנלמד בכיתה, בתהליך פיתוח מוצר חדש, השלב שבודק לעומק את כדאיות הרעיון, ושיכול למנוע הוצאות גדולות על פיתוח לא כדאי של המוצר יותר מכל שלב אחר הוא:
אינו בשיעור על מחקרי שוק (ובקריאת החובה MASCOTS MATTER) כי מחקר שוק מקיף מצא שמגדר וגזע מיוצגים באופן לא שוויוני בדמותגים (mascots) של מוצרים בארה"ב. כאמור, מחקר זה עשה שימוש ב:
חברת מוצרי מזון ותיקה השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים ופיתחה תחום מוצרי מזון לילדים חולי צליאק, מגזר קטן יחסית באוכלוסייה כיום אך צומח במהירות. בניתוח עסקי שערכה החברה למוצריה, נמצא כי האבחון המתאים ביותר לתחום זה הוא:
חברת אוסם הידועה כמשווקת מובילה בתחום המזון, מעוניינת להשיק קו של משקאות קלים (קטגוריה בה לא עסקה עד היום). יועצי החברה סבורים שכדאי לחברה לנצל את המוניטין של המותג הקיים ולהשתמש באותו שם מותג (אוסם) גם בקטגורית המשקאות הקלים.
איזה מהלך מתאים למקרה הנדון ?