אתם מנהלי השיווק של חברה מוכרת המוכרת תוכנה לניהול לקוחות לעסקים קטנים . המתחרה הישיר שלכם הוריד מחירים ללא כל התראה או סיבה הגיונית ויש חשש אמיתי שתאבדו נתח שוק משמעותי עקב נדידת לקוחות למתחרה זה מה מהבאים אינו אופן פעולה מומלץ עבורכם ?
קצב הצמיחה השנתי בענף מסוים הנו 10% ונתח השוק של המתחרה הגדול ביותר בענף הנו 40%.
לפי מודל בוסטון - מה הכינוי ליחידה עסקית הפועלת בענף זה, אשר נתח השוק שלה הוא 15% וגם קצב הצמיחה השנתית שלה הוא 15%?
בשנת 2014, רשת בתי הקפה סטארבקס (Starbucks) חילקה כוסות חד פעמיות לא מעוצבות וביקשה מלקוחותיה לצבוע את הכוסות בעצמם ולהעלות לרשתות החברתיות תמונות של הכוסות שעיצבו תחת האשתאג #WhiteCupContest. העיצוב הזוכה הופץ "במהדורה מוגבלת" של כוסות חד פעמיות בחנויות הרשת. התוצאה הייתה שהועלו לרשתות החברתיות אלפי עיצובים (ראו תמונה לדוגמא) שזכו למספר עצום של שיתופים ודיונים.
משרד עורכי דין רוצה לקדם את האתר שלו בתוצאות החיפוש בגוגל כך שמי שיחפש "עורך דין בתל אביב" יראה את הקישור לאתר המשרד בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.
ע"פ הנלמד בכיתה, אילו מהאפשרויות הבאות עומדות בפני מנהל תקציב הפרסום של המשרד:
SEO = Search Engine Optimiation
סמנו את כל התשובות הנכונות.
בטקסט שקראנו על השקת יוגורט יופלה נכתב כי: "על מנת ליצור בידול משמעותי מול דנונה, מוצב יופלה כמותג בעל ערכים של כיף והנאה, שמחת חיים, נועזות והתענגות על הטעם."
ע"פ הנלמד בכיתה, ערכים אלה אינם מהווים חלק מ:
חברת מזון בריאות זיהתה כי ישנם צרכנים שרוכשים את מוצריה לעיתים רחוקות. החברה מעוניינת לפנות לפלח שוק זה במבצעים שיווקיים בכדי לנסות לגרום להם לרכוש את מוצריה בתדירות גבוהה יותר.
באיזה סוג של פילוח השתמשה החברה?
מה נכון לומר על מודל הערכת החלופות של הצרכן שמניח שתכונות המוצר תורמות לתועלת הצרכן באופן מצרפי (שילוב כל התכונות) אך התרומה של כל תכונה לתועלת הצרכן תלויה בחשיבות שמייחס הצרכן לתכונה זו.
בסקר שערכנו בכיתה ראינו שכצרכנים, אנחנו נוטים לבצע הערכות בצורה יחסית ולא אבסולוטית.
למשל, ראינו כי הנחה של סכום מסוים יכולה להיתפס כאטרקטיבית יותר או כאטרקטיבית פחות, תלוי במחיר המוצר ממנו ניתנת ההנחה.
זו הייתה המחשה של תופעה ידועה ונפוצה של ___________.