לאור התחזקותה של רשת שופרסל לאחר קריסת מגה, אנו עדים לסכסוכים לא מעטים בינה לבין
ספקים מובילים כגון שטראוס, אוסם ותנובה, כאשר האחרונים טוענים שהיא מנצלת את המצב
לשיפור רווחיות על חשבונם.
סיטואציה זו היא דוגמה ל:
בתחילת דרכה חברת mobileye שפיתחה מערכת בטיחות לנהיגה, המוגנת בפטנט, השקיעה את משאבי השיווק שלה בשכנוע הלקוחות שהמערכת שהם פיתחו תגן על המשפחה ועשויה להציל את
חיי יקיריהם. לאיזה שלב בתהליך הרכישה מתאים מסר פרסומי שכזה:
חברות הקוסמטיקה נוהגות לערוך ארועי הדרכה הכוללים פינוק ומתנות לדיילות והנציגות
בנקודות המכירה. כמו כן מופעלות מדי פעם תחרויות בהן ניתנים פרסים לדיילות המצטיינות.
מהלכי שיווק כאלו ניתנים לתיאור כ-