Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

________ דר' מוגבה הוא מומחה מוביל באפריקה לניתוחי ראש אצל ילדים. הוא מקבל פניות לטיפול במקרים הקשים ביותר מכל רחבי היבשת, בוחר את המטופלים, מנתח ומלווה אותם עד לשיקום. נתחו את מאפייני האישיות הרצויות של הרופא. הקיפו בעיגול והסבירו. Politeness:

1
done
by
מיין לפי

!!!!!! דר' מוגבה הוא מומחה מוביל באפריקה לניתוחי ראש אצל ילדים. הוא מקבל פניות לטיפול במקרים הקשים ביותר מכל רחבי היבשת, בוחר את המטופלים, מנתח ומלווה אותם עד לשיקום. נתחו את מאפייני האישיות הרצויות של הרופא. הקיפו בעיגול והסבירו. Enthusiasm:

1
done
by
מיין לפי

%%%%% דר' מוגבה הוא מומחה מוביל באפריקה לניתוחי ראש אצל ילדים. הוא מקבל פניות לטיפול במקרים הקשים ביותר מכל רחבי היבשת, בוחר את המטופלים, מנתח ומלווה אותם עד לשיקום. נתחו את מאפייני האישיות הרצויות של הרופא. הקיפו בעיגול והסבירו. Volatility:

1
done
by
מיין לפי
by Shachar Adam
Shachar Adam 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 126
Volatility תנודתיות Impulsiveness - התנהגות מהירה, לא מתוכננת, עם מעט מחשבה מוקדמת על ההשלכות. Angry Hostility עוינות/ כעס – נטייה לכעוס ולהתעצבן כתחושה פנימית, יש הבדל בין אגרסיביות כי אגרסיביות זה Agreeableness נמוך. זה יותר הרגש מאשר מימושו.
by

++++++++ דר' מוגבה הוא מומחה מוביל באפריקה לניתוחי ראש אצל ילדים. הוא מקבל פניות לטיפול במקרים הקשים ביותר מכל רחבי היבשת, בוחר את המטופלים, מנתח ומלווה אותם עד לשיקום. נתחו את מאפייני האישיות הרצויות של הרופא. הקיפו בעיגול והסבירו. Intellect:

1
done
by
מיין לפי

//////// דר' מוגבה הוא מומחה מוביל באפריקה לניתוחי ראש אצל ילדים. הוא מקבל פניות לטיפול במקרים הקשים ביותר מכל רחבי היבשת, בוחר את המטופלים, מנתח ומלווה אותם עד לשיקום. נתחו את מאפייני האישיות הרצויות של הרופא. הקיפו בעיגול והסבירו. Compassion:

1
done
by
מיין לפי

כמה משולשים יש בתמונה הבאה?

1
done
by
מיין לפי

טענה- לא ניתן למדוד את אורכו של קו החוף מכיוון שככל שנבחר סרגל מדידה קצר יותר, קו החוף יהיה ארוך יותר. (אנחנו מתעלמים בכוונה מעניינים של גאות ושפל ומניחים שקו החוף הוא סטטי). האם יש כאן פרדוקס? הסבירו. ואם כן איזה סוג פרדוקס זה?

1
done
by
מיין לפי

לבית מלון בעיירה נידחת וענייה הגיע אורח עשיר. הוא הפקיד פיקדון גדול לבעלת המלון וביקש לעשות סיור כדי להחליט האם להישאר שם ללילה. במקרה סכום הפיקדון היה בדיוק בגודל החוב של בעלת המלון לטבח שלה בעבור עבודתו בחודש הקודם, אז הוא רץ ושילם לו. במקרה זה גם היה הסכום שהטבח היה חייב לספק שלו עבור המצרכים שסופקו למסעדה, אז הוא רץ לספק ושילם לו. במקרה זה היה בדיוק הסכום שהספק היה חייב למכונאי שטיפל בטנדר שלו, אז הוא רץ למכונאי ושילם לו. במקרה זה בדיוק הסכום שהמכונאי היה חייב למיילדת שטיפלה באשתו לפני שבועיים, אז הוא רץ ושילם למיילדת. במקרה זה בדיוק הסכום שהמיילדת הייתה חייבת לבעלת המלון שבו היא מתגוררת, אז היא רצה ושילמה לבעלת המלון. כעבור מספר רגעים, חזר האורח העשיר לא מרוצה מהמלון, לקח את הפיקדון והלך לדרכו. כתוצאה החוב של כולם שולם, אבל אף אחד לא הרוויח שום דבר. כמו כן, אף אחד לא עשיר יותר, אבל כולם מרוצים. האם יש כאן פרדוקס? הסבירו. ואם כן איזה סוג פרדוקס זה?

1
done
by
מיין לפי
by Shachar Adam
Shachar Adam 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 126
בוודאי, אשמח להסביר מדוע מדובר בפרדוקס מסוג Veridical. פרדוקס Veridical הוא סוג של פרדוקס שבו התוצאה נראית מפתיעה או סותרת את האינטואיציה שלנו, אך למעשה היא נכונה ומתיישבת עם המציאות. במקרה זה: התוצאה המפתיעה: כל החובות שולמו, אף אחד לא הרוויח, ואף אחד לא הפסיד, למרות שלכאורה לא נוצר ערך חדש. הסיבה שזה נכון: הכסף שהופקד על ידי האורח העשיר שימש כ"קטליזטור" לסילוק שרשרת החובות שכבר הייתה קיימת. הוא לא יצר ערך חדש, אלא אפשר את הזזת הכסף הקיים בין האנשים. מדוע זה נראה פרדוקסלי: האינטואיציה שלנו אומרת שכדי לסלק חובות, מישהו צריך להרוויח או להפסיד, או שצריך להיכנס כסף חדש למערכת. כאן, לכאורה, נוצר "יש מאין". ההסבר: למעשה, כל החובות והנכסים היו קיימים מלכתחילה. הפיקדון הזמני רק אפשר את הזזת הכסף בין האנשים, מה שהוביל לאיזון החשבונות. זהו פרדוקס Veridical כי למרות שהתוצאה נראית מפתיעה או בלתי אפשרית במבט ראשון, היא למעשה הגיונית לחלוטין כאשר מנתחים אותה לעומק. הפרדוקס מדגים את החשיבות של הבנת מחזור הכסף בכלכלה ואת האופן שבו חובות ונכסים יכולים להתאזן ללא יצירת ערך חדש.
by
by Shachar Adam
Shachar Adam 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 126
זה מתוך Claude
by

What is the main idea behind TRIZ?

1
done
by
מיין לפי
by Shachar Adam
Shachar Adam 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 126
ה-רעיון המרכזי בשיטה לא להמציא את הגלגל! הבעיה שלכם כנראה דומה לבעיה אחרת שכבר נפתרה במקומות אחרים לייבא ולהשתמש בעקרונות ובפתרונות הללו (שיטות הרדוקציה והאנלוגיה)
by

The "unification ploy" in TRIZ refers to:

1
done
by
מיין לפי
by Shachar Adam
Shachar Adam 0 נקודות · לפני חודש
מוניטין: 126
תכסיסים חשיבתיים חשובים בשיטה תכסיס האיחוד - שימוש חדש (שונה מהשימוש המקורי) למרכיב קיים בעולם הבעיה בעת הפתרון, כך שהוא ישמש לצורך נוסף, ובכך יפתור בעצמו, יסייע למרכיב אחר לפתור את הבעיה, או ייתר מרכיב אחר, ובכך יביא לפתרון הבעיה. התמודדות עם דליפה או נקר בצינור שמוביל נוזל. תחנת פריקה של משאיות באמצע יער חשוך בלילות. שימוש במכשיר אחד במקום הרבה מכשירים שונים האפליקציות במכשיר מחליפות הרבה מכשירים ישנים שונים דוגמה לסכין שוויצרי בעולם ההייטק - טלפון, פקס, מצלמה, שעון, מצפן, מחשבון, מפה, וכו וכו שילבו פה את האיחוד עם האוניברסליות!!! להחליף את ההסבר על הטכניקה הזאת – אולי בכלל לעבור לשמות נורמליים.
by