לפי המאמר The ABCs of teaching social skills to adolescents with autism spectrum disorder in the classroom: the UCLA PEERS program של Laugeson et al. (2014), מה צוין כיתרון ביישום תכנית התערבות לשיפור מיומנויות חברתיות במסגרת בית הספר עבור מתבגרים המאובחנים באוטיזם:
יותם היה ילד שלא היה נכנס לחדר הטיפול באופן ישיר. הוא קודם היה נשכב על כדור הפיזיו שהיה בחדר ההמתנה, משם עבר לקפוץ על הטרמפולינה ואז זחל אל החדר. איזה מהסימפטומים הבאים לASD המסביר התנהגות זו באופן הטוב ביותר?
עומרי הוא בן 7 המדמה את עצמו לטייפ, המטפל נוגע בו ומתייחס לזה שהוא טייפ, הילד בורח ומתעטף באיזה פוף שיש בחדר מתוך חיפוש חושי, להרגיע את עצמו. שאלו איזה גישה טיפולית מוצגת כאן:
יוני אוכל רק אוכל נוזלי, כל פעם שיוני אוכל מוצק הוא מקיא ישר את האוכל (לא בעיה בריאותית). בנוסף יוני תנועתי ונוטה הרבה ליפול. כאשר הוא נופל הוא קם מיד כאילו לא קרה דבר. מה יש ליוני?
רוני נכנסה למטפלת וסיפרה ש"נפגעתי ממאיה אתמול. מאיה הראתה את חד הקרן שלה לשני אך היא לא רצתה להראות לי. שירה אמרה לי לבקש ממנה שוב אך היא לא הסכימה". במידה והמטפלת לא מכירה את שמות הילדים, מה ניתן להגיד על היכולות הקוגנטיביות של רוני?