Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מהו התפקיד המרכזי של חומצה סיאלית בטכנולוגיית CTP (Carboxyl Terminal Peptide)?

1
done
by
מיין לפי

מהו המבנה המוצג בתמונה, ומהו התפקיד העיקרי שלו בטכנולוגיית שחרור תרופות?

1
done
by
מיין לפי

מהם השיקולים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ייצור מיקרוספרות לשחרור תרופות?

1
done
by
מיין לפי

מה ההבדל המרכזי בין טכניקת ה-Suspension Emulsion (s/o/w) לבין טכניקת ה-Double Emulsion (w/o/w) בהכנת מיקרוספרות?

1
done
בתהליך סוספנסיה אמולסיה-בטכניקה זו מכינים תרחיף שבו החלבון או הפפטיד במצב מוצק ומעורבב בממס אורגני ובפולימר PLGA מומס בממס ליפופילי לתמיסה. התערובת הזו מעוברת בתמיסה מימית המכילה PVA (polyvinyl alcohol) כחפש. החומר האורגני והממס מתפזרים במים ליצירת אמולסיה, ולאחר מכן הממס מתנדף ונשארים חלקיקים מוצקים המכילים את התרופה. **יש ממש מגע של תרופה עם ממס אורגני לכן אם התרופה רגישה לממס ויכולה להתפרק צריך להתאים תהליך\ממס בהתאם. בתהליך אמולסיה כפולה -אם התרופה הידרופילית נמיס במים ונערבב עם תמיסת פולימר ליפופילי PLGA כדי ליצור אמולסיה ראשונית (w/o), לאחר מכן מוסיפים את האמולסיה הזו למים עם PVA כדי ליצור אמולסיה כפולה (w/o/w).הממס אורגני באמצע לכן יותר שומר מאובדן חומר אין מגע של תרופה וממס. בנוסף תהליך עדיף יותר לתרופות הידרופיליות כי בתחילת התהליך כבר מומס במים
by
מיין לפי

במהלך הכנת מיקרוספרות מהו תפקידו של שלב האוטומיזציה וכיצד הוא משתלב בתהליך?

1
done
אמולסיפיקציה- לוקחים נפח מאוד גדול של מים עם חפ"ש כמו PVA ומערבבים בצורה נמרצת ואז מקבלים סוספנסיה יש לנו את המוצק של התרופה, טיפות שמן מורחפות בתוך מים, ואז מה שצריך לעשות זה למצות את הממס האורגני כי אי אפשר להשתמש בחומר אורגני באנשים. עושים מיצוי של הממס האורגני בנפח גדול של מים, מסננים, מייבשים ואז מקבלים חלקיקים . באמולסיפיקציה הרבה פעמים נאבד המון חומר (יעילות כליאה נמוכה) ובנוסף תרופות הידרופיליות עם נטייה ללכת למים לכן תרופות חלבוניות ופפטדיות (יחסית הידרופיליות) עשויות להיות עם יעילות כליאה נמוכה.
by
מיין לפי

מהו מנגנון ההזרקה המיוחד של התרופה Leuprolide Acetate (LUPRON) וכיצד הוא תורם לפעילות התקינה של התרופה?

1
done
Leuprolide Acetate- אנלוג ל-GNRH מדכא הפרשת טסטוסטרון. הוא מדכא את הציר ע"י שחרור קבוע של LHRH . מדכא גם FSH ניתן לפעמים לתת עבור חולות עם סרטן השחלות (כאשר מקור האסטרוגן הוא מהשחלות)
by
מיין לפי

מה מאפיין את מנגנון השחרור של פוליאנהידרידים (Polyanhydrides) בתרופות שהן עוטפות?

1
done
הם יותר הידרופוביים ביחס ל-PLA בגלל שמים לא חודרים טוב לחלקיקים או לשתלים האלה אז ההתכלות של השתלים האלה תהיה על ידי שחיקה של שטח הפנים ותוך כדי כך התרופה תשתחרר. גם פה יש הידרוליזה- קשר שהוא רגיש למים. דיברנו על Erosion Surface- כשמים לא חודרים טוב פנימה הם מתחילים לפרק בשטח הפנים, ב-PLGA הם כן מצליחים לחדור פנימה.
by
מיין לפי

מהו היתרון העיקרי של טכנולוגיית DUROS (שתל לא מתכלה מסוג משאבה אוסמוטית)

1
done
עקרון במשאבות אוסמוטיות התרופה נמצאת בתוך מערכת, היתרון הגדול הוא שחרור מסדר 0 כלומר בקצב קבוע מים חודרים פנימה. יש רזרבואר של מאגר תרופה, יש חומר אוסמוטי, יש ממברנה חדירה למחצה ומים חודרים פנימה. כשהמים חודרים פנימה נוצר לחץ אוסמוטי והתרופה משתחררת. חסרון - הסרה בפרוצדורה כירורגית עשוי להשאיר רקמה פיברוטית, סכנה לזיהום.
by
מיין לפי

מהי ההתוויה של השתל Viadur מטכנולוגיית דורוס?

1
done
by
מיין לפי

מהם המאפיינים הטכנולוגיים העיקריים של מערכת ה-ZOLADEX® שמשמשת לטיפול בסרטן הערמונית?

1
done
by
מיין לפי